"לא מוכן להידקר בשביל 60 דולר": גל גניבות מרשתות הענק בקליפורניה גורר שינויים
רשתות רבות כגון טרגט ו-וולגרינס החליטו לצמצם את שעות הפתיחה של הסניפים בערים הגדולות של קליפורניה בעקבות הזינוק במספר התקריות האלימות ומעשי הגניבה. נשיאת איגוד הקמעונאות של קליפורניה: "עובדים על פתרון עם רשויות החוק והמחוקקים במדינה"

רשתות טרגט ו-וולגרינס מצמצמות את שעות פעילותן בערים הגדולות של קליפורניה, וזאת על רקע העלייה שנרשמה בגניבות וכדומה. כך עולה מדו"ח חדש שפורסם השבוע.

סניף טרגט בסן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

לפי איגוד הקמעונאות של קליפורניה (CRA), לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסקרמנטו 'מובילות' את דירוג הערים הבעייתיות, וכתוצאה מכך רשתות הענק החליטו לסגור בהן סניפים רבים (או לכל הפחות לצמצם את שעות הפתיחה).

כך לדוגמה, מרבית סניפי טרגט באזור סן פרנסיסקו פתוחים בין 9:00 בבוקר ל-6:00 בערב בלבד (סניף אחד, בפייננשל דיסטריקט, נסגר ב-5:00 אחה"צ). לשם השוואה, מרבית הסניפים בקליפורניה פתוחים מ-7:00 או 8:00 בבוקר, ועד השעה 10:00 בלילה.

בשיחה עם רשת CBS המקומית בסן פרנסיסקו, ראשי טרגט אישרו כי הוחלט לשנות את שעות הפתיחה של הסניפים לאור העלייה בגניבות בעיר: "במשך יותר מחודש, אנחנו מתמודדים עם זינוק משמעותי במספר הגניבות ואירועים נוספים שבהם מעורבים מאבטחים ברחבי סן פרנסיסקו - בדומה למה שרשתות אחרות באזור מדווחות".

עוד נמסר מטרגט כי "אנו פועלים עם רשויות החוק המקומיות ונבחרי הציבור כדי לטפל בבעיות הללו. ההחלטה לצמצם את שעות הפעילות נובעת מהרצון לשמור על בטיחותם וביטחונם של העובדים והלקוחות".

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מעבר לפתרון הזמני של סגירת הסניפים בשעות הערב, רשתות הענק מקוות שהרשויות בקליפורניה יבצעו רפורמה בענישה על גניבה: "זו בעיה שקיימת כבר שנים ארוכות", מסבירה נשיאת ה-CRA, רייצ'ל מיצ'לין, "אנחנו משתפים פעולה עם המחוקקים במטרה למצוא פתרונות לכך, לרבות קידום חקיקה להקמת כוח משימה לטיפול בבעיה. אנו מנסים 'לתקוף' את הבעיה מכל הכיוונים, תוך כדי ששומרים על הלקוחות והעובדים. אי אפשר 'להפיל' את הכל על המאבטחים, הם לא אנשי אכיפת חוק".

כאמור, גם רשת וולגרינס נאלצה לבצע שינויים בשעות הפתיחה של סניפיה, וזאת לאור הזינוק בגניבות. בדומה לטרגט, גם למאבטחים של וולגרינס נאמר שלא להתעמת עם הגנבים.

"הם מפחדים שמישהו ייפצע במהלך העימות וזה יוביל לתביעות", מסביר קווין, מאבטח בסניף בסן פרנסיסקו, "הם מעדיפים שרשויות החוק יתערבו ויבצעו את המעצרים", הוא הסביר.

לדבריו של קווין, שחמוש באקדח, אקדח טייזר וגז מדמיע, הוא מעולם לא נזקק לכלי הנשק במהלך העבודה, אם כי הוא הודה שנפל קורבן לאיומים: "קרה שמישהו עם סכין איים עליי, אבל אין לי כל כוונה להידקר בגלל שמישהו גונב מוצרים בשווי 60 דולר", הוא סיפר.

YOU MIGHT ALSO LIKE