פיצוץ מסתורי ענק בבסיס פרו-אירני בעיראק. נזק כבד לנשק אסטרטגי שאמור היה לעבור לחיזבאללה
תופעת הטבע הבלתי מוסברת של שלל פיצוצים באיראן נמשכה גם בסופ"ש ויתכן שאף שועתקה זמנית גם לשטחי השותפים. ובתוך כך, צה"ל באופן רשמי תקף מטרות של אסד בתגובה לירי משטח סוריה על הגולן. הלילה (שעון עיראק) פיצוץ אדיר החריד בסיס הסמוך לבגדד הנשלט בידי מליציות איראניות. דווח על השמדה של מחסני נשק עצומים

במהלך יום ראשון הגיע דווח על פיצוצי ענק מסתוריים בבסיס בעיראק הסמוך לבגדד ושלווה בעשן כבד שהיתמר באוויר, שבו כוחות אירנים אשר מאמנים מליציות פרו-אירניות שיעיות, ע"פ הדווחים מחסני נשק שבמקום התפוצצו באורך מסתורי ביותר.


עוד קודם לכן במהלך הסופ"ש מסוקי קרב ישראלים הפגיזו כירורגית מטרות צבאיות של הרודן אסד במהלך סופשהשבוע. "בנק היעדים שנקבע מראש טופל, מסוקי קרב ישראלים השמידו עמדות תצפית של צבא אסד הסדיר וכן מערכות איסוף מודיעין הממוקמות בבסיסי צבא אסד", נמסר בהצהרה של צה"ל  בהתייחסות לתקיפת הרודן אסד ושותפם של האירנים.

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה, SANA, ציטטה גורם צבאי באומרו כי מסוקים ישראלים כיוונו לשלושה מאחזים באזור דרום קוניטרה בסוריה באמצעות טילים מונחים נגד טנקים.



פיצוץ ענק מסתורי, ארכיון

התקיפה הגיעה שעות ספורות לאחר שדובר צה"ל מסר על אש שנפתחה ברמת הגולן, מכוון סוריה בתגובה על מותו של מחבל חיזבאללה בעת תקיפה יעדים אירנים בסוריה. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם לבניין וכלי רכב ישראלי.
כזכור לאחר הריגתם של שני מחבלי חיזבאללה בדמשק באוגוסט האחרון, אמר חסן נסראללה, מזכ"ל תנועת הטרור השיעית, כי הוא יגיב אם ישראל תהרוג עוד אחד ממחבליו. 





בחזרה לאנשי האייטולה הגדולה: האיראנים שהחלו לסבול מתופעה ה"אל טבעית"" של מעל 14 פיצוצים מסתוריים בחודש האחרון, הכוללים השמדת סרקזות מתקן גרעין, מפעל טילים, צי שלם של ספינות, בסיס משמרות המהפכה ועוד מכל טוב, מצאו לפחות מפלט זמני להוצאת תסכולים.  סוכנות הידיעות של המשטר האירני הודיעה שראשי המשטר האירני, מאשימים את ירדן  כי סייעה ל-2 מטוסי קרב האמריקאים ליירט את מטוס הנוסעים האיראני במדבר הסורי. האיראנים טוענים  כי 2 מטוסי הקרב האמריקאים שהיו מעורבים ביירוט המריאו מירדן. לטענתם, בנוסף כלי הטייס שהשתתפו בחיסול סולימאני בינואר השנה, המריאו משדה תעופה צבאי בירדן.

מעבר לכך נודע שתושבים מקומיים מדווחים כי ביום שבת,  פיצוץ נוסף מסתורי התרחש סמוך למקום מגוריהם באי קאסם בשטח איראן. הסוכנות הרשמית דיווחה על רעידה אדמה באזור, אבל מומחים בתחום טוענים שאין שחר לתירוץ האירני התורן שמונחה בכל אירוע כזה להמעיט ככל הניתן מנזקי הפיצוצים המסתוריים.

YOU MIGHT ALSO LIKE