ניו ג'רזי מזהירה מפני הונאה: "מתחזים לאנשי ה-CDC ומנסים לדלות מידע אישי"
עשרות דיווחים התקבלו בימים האחרונים על אלמונים שהזדהו כאנשי רשות הבריאות וניסו להשיג פרטים אישיים של תושבים. "ה-CDC אינו עובר מדלת לדלת בשום פנים ואופן", אמרו במשטרה

על רקע בהלת הקורונה העולמית, רשויות החוק בניו ג'רזי מזהירות מפני אלמונים שככל הנראה מנסים לנצל את הכאוס שנוצר כדי להונות את התושבים.

נוסעים חובשים מסכות ברכבת התחתית בניו יורק (צילום: Getty Images)

ההחלטה לפרסם את האזהרה התקבלה לאחר שעשרות מתושבי המדינה פנו לרשתות החברתיות וסיפרו שאנשים דפקו על דלת ביתם והזדהו כנציגי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

"שמענו את הדיווחים על אנשים שמנסים להיכנס לבתים של תושבים תוך כדי שהם מזדהים כעובדי ה-CDC", כתבה המשטרה בעיירה מורסטאון (Moorestown) בדרום המדינה, "רק כדי שלא יהיה מקום לספק, ה-CDC בשום פנים ואופן אינו שולח צוותים שיעברו מדלת לדלת כדי לבדוק את מצב התושבים. אל תדברו עם אותם אנשים ובטח אל תתנו להם להיכנס לביתכם", כלשון ההודעה.

דיווחים דומים התקבלו בתחנות המשטרה ומשרדי השריף ברחבי המדינה. לא ברור בדיוק מה אותם אלמונים מנסים להשיג, אולם ככל הנראה מדובר ב"מסע פישינג" - כלומר, ניסיון לדלות מידע אישי כמו מספרי סושיאל סקיורטי ועוד.

"כל החיסונים לנגיף נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים בלבד": מטה ה-FDA (צילום: רויטרס)

התופעה אינה ייחודית רק לניו ג'רזי, וברחבי ארצות הברית התקבלו דיווחים דומים. מעבר לכך, הבוקר פורסמה אזהרה ע"י מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ו-וועדת הסחר הפדרלית (FTC), וזאת בעקבות הדיווחים על חברות שמבטיחות "תרופות פלא" לקורונה.

"שלחנו מכתב אזהרה לשבע חברות שטענו בפרסום כי יש ביכולת לטפל בנגיף הקורונה או למנוע הידבקות", נכתב בהודעה, "בשלב זה לא נתנו אישור לאף חיסון, תרופה או כל מוצר אחר הקשור למניעה או לטיפול של נגיף הקורונה".

אותן שבע חברות הן Vital Silver, Quinessence Aromatherapy Ltd., N-ergetics, GuruNanda, LLC, Vivify Holistic Clinic, Herbal Amy LLC, ו-The Jim Bakker Show.

ב-FDA אף ביקשו לחדד כי כל החיסונים לנגיף נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE