כעת זה רשמי: חובת בידוד על כל הנכנסים לישראל
זה היה באוויר במשך מספר ימים ולבסוף הוחלט על הנחייה גורפת לא רק על הבאים מארה"ב אלא על כלל מדינות העולם. "זו החלטה קשה אך חיונית לשמור על בריאות הציבור. היא תהיה בתוקף לשבועיים", הודיע נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום כי הפור נפל וכל הנכנסים בשערי ישראל יחוייבו בבידוד של 14 יום. השאלה כעת היא לגבי כ-300 אלף בני אדם שכבר נחתו בשבועיים האחרונים. בנוסף צריך לקחת בחשבון למעלה מ-80 אלף תיירים שנמצאים כרגע בישראל.

עבור ישראלים מדובר בהנחייה שתכנס לתוקף מידית. תיירים לעומת זאת, יחוייבו בעוד 72 שעות. 

על פי הפרסומים סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס דחק בראש הממשלה נתניהו שלא להתמקד רק בארה"ב אלא בכל המדינות על פני הגלובוס. "לכו על כל העולם, אל תתמקדו רק בארה"ב, זה לא יתקבל בהבנה", אמר פנס לנתניהו.

מספר הנדבקים בארה"ב כבר חצה את רף ה-600 ולכן ה"אפליה" בינה לבין מדינות אירופה כמו ספרד וצרפת אשר לגביהן הודיע בשבוע שעבר, משרד הבריאות בירושלים על חובת הבידוד, הייתה חסרת היגיון בהיבט הבריאותי.

להחלטה קדמה שורה של לחצים מצד אנשי משרד החוץ והאוצר שחששו מהשלכות המדיניות והכלכליות של המהלך מול מדינות העולם בכלל, וארה"ב בפרט, אולם נראה שכבר לא היה מנוס ללכת על הצעד הדרמטי שכן, ראשי מערכת הבריאות בישראל סבורים שתרחיש של עשרות אלפי נדבקים ברחבי המדינה הוא ריאלי ביותר. 

"זו החלטה קשה אך חיונית לשמור על בריאות הציבור. היא תהיה בתוקף לשבועיים", מסר נתניהו והוסיף כי "במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל". אזרח זר שיגיע ללא כתובת מגורים לטובת הבידוד, כניסתו תסורב והוא יאלץ לשוב לארצו.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר כי "לגבי האנשים שחזרו בשבועיים האחרונים, החלטנו שהם לא ייכנסו לבידוד אבל אם הם לא חשים בטוב, וסובלים מאחד הסימפטומים של המחלה, כמו חום, שיעול, כאב גרון, תסמינים נשימתיים, עליהם להיכנס באופן מידי לבידוד ולהתקשר למד"א. אנחנו נבוא אליהם וניקח בדיקה. מכיוון שמדובר במספר גדול של אנשים ייתכן שייקח לנו מעט זמן להגיע לאותם אנשים שמרגישים לא טוב ולכן הם מחויבים להקפיד על כללי הבידוד והכללים האלה יחולו, כמו שעשינו אותם לגבי מדינות אחרות גם לגבי אנשים שאינם תושבי ישראל".

YOU MIGHT ALSO LIKE