אלפי תושבי קליפורניה תחילה, אזרחים זרים יוחזרו למדינות מוצאם: החל המבצע המורכב לפינוי ספינת הקורונה
צפו: המושל גאווין ניוסאם הבטיח כי יתקיים הליך קפדני במיוחד על מנת לוודא שלא יהיה שום מגע בין הנוסעים החשודים שנחשפו לנגיף לריכוזי אוכלוסייה במדינה. בנוסף נודע כי תהיה חלוקה בין אלו שישלחו לטיפול רפואי ואחרים שיועברו לבידוד בבסיס צבאי

ספינת הקרוז גרנד פרינס עגנה בשעות הצהריים באוקלנד שבצפון קליפורניה, לאחר שהמתינה במשך ימים בלב ים כתוצאה מזיהוי התפרצות נגיף הקורונה בתוכה

הרשויות מסרו כי ינקטו צעדים קפדניים במיוחד על מנת לוודא שהנוסעים שלגביהם ישנו חשד כי הם נושאים את הנגיף, יורחקו מריכוזי אוכלוסיה גדולים בזמן הפינוי שלהם.

בשלב זה עדיין לא ברור מה מידת ההתפשטות הנגיף בקרב הנוסעים ואנשי הצוות. לקראת סוף השבוע שעבר, בדיקות שנערכו ל-45 אנשים בספינה, העלו כי 21 מתוכם נושאים את המחלה.

ספינת גרנד פרינסס עם כניסתה למפרץ סן פרנסיסקו, לפני זמן קצר (צילום: פוקס 2)

בספינה עצמה ישנם מעל 3,500 בני אדם, בהם כ-2,500 נוסעים. אלו הזקוקים לטיפול רפואי מידי או סובלים ממחלות רקע ולמעשה עונים על קריטריון קבוצת הסיכון, יפונו ראשונים.

קבוצת המפונים השנייה תהיה תושבי קליפורניה ולאחר מכן אלו המתגוררים מחוצה שיועברו למתקן פדרלי קרוב לביתם.

יש לציין שטרם הפינוי, כולם יעברו בדיקות שבסופן יוחלט לגבי כל אחד, האם ישלח לטיפול במוסד רפואי או לבידוד בבסיס צבאי. לגבי תושבי קליפורניה, מדובר בבסיס חיל האוויר "טראוויס", הממוקם במחוז סולאנו בשצפון המדינה, בו ישהו לפחות 14 יום.

אנשי המשמר הלאומי מעבירים לסיפון הספינה את ערכות הבדיקה ביום חמישי האחרון. צילום: סן פרנסיסקו כרוניקל

חלק קטן מהם יפונה לבסיס מארינס בסן דייגו. לדברי מושל קליפורניה, גאווין ניואסם, מדובר בהליך שעשוי לקחת מספר ימים עד להשלמתו.

שאר הנוסעים האמריקאים, ישלחו לבסיסים צבאיים בטקסס וג'ורג'יה, באמצעות טיסות פנימיות שיצאו משדה התעופה הבינלאומי באוקלנד. "לא יהיה שום מגע עם האוכלוסיה באף טרמינל", הדגיש ניוסאם.

כל שאר הנוסעים בעלי אזרחות זרה, יעלו על טיסה למדינות מוצאם. כשיושלם הליך הפינוי, ספינת הגרנד פרינסס תעזוב את אזור מפרץ סן פרנסיסקו כש-1,094 אנשי הצוות, רובם אזרחים זרים, ישארו על סיפונה לטובת בידוד.

ספינת גרנד פרינסס בלב ים כפי שתועדה אתמול. צילום: AP

הליך הפינוי מועבר בשידור חי

YOU MIGHT ALSO LIKE