הארגונים הלהט"בים נגד האוניברסיטה היהודית: ''מסרבים להכיר בנו''
ראשי האוניברסיטה מנסים להמשיך במסלול ההידברות עם הארגון הגאה באוניברסיטה אך לפעיליו נגמרה הסבלנות והם פנו למועצת זכויות האדם של ניו יורק

שבעה סטודנטים להטב"ים הגישו השבוע תביעה בגין אפליה מצד אוניברסיטת 'ישיבה יוניברסיטי', בשל העובדה כי הנהלת האוניברסיטה סירבה לאשר הקמת ארגון גאה בשטח הקמפוס.

"ארגון ברית ה-YU", המהווה קואליציה של מספר מועט של להטב"ים הלומדים במוסד הגיש את תלונתו לוועדה העירונית של זכויות האדם בניו יורק.

שער ישיבה יוניברסיטי (צילום: ניו יורק פוסט)

התלונה מגיעה לאחר שהאוניברסיטה סירבה במשך שנים לאפשר אירועים בעלי מוטיב להט"ב לפעול בשטחם.

גם לאחר פגישה עם הארגון המשיכו ראשי האוניברסיטה לסרב בתוקף להעניק להם לפעול בשטח הקמפוס משום שהאוניברסיטה הינה מוסד יהודי דתי.

עם זאת, השתדלנות עזרה והאוניברסיטה אישרה להקים תא גאה באוניבאסיטה, בתנאי שועדת הסטודנטים תאשר זאת גם היא, משעה שועדת הסטודנטים דחתה את הדבר, חזרה ההחלטה הסופית לידיה של ההנהלה שחזרה לסירובה לעשות כן.

דגל הגאווה על רקע סמל תנועת הלהט"ב (אילוסטרציה)

"במהלך החודשים האחרונים אנו נפגשים עם סטודנטים המנהיגים את ארגוני הלהט"ב, עם אנשי פקולטה, רבנים, ומומחי הכלה וגיוון, כמו גם אנשים אחרים בקהילה האמונית שלנו מתוך מטרה לאפשר מרחב מכיל בו כל חברי הקהילה יכולים לחוש בנוח", כך מסר ד"ר ג'וש יוזף סגן הנשיא של האוניברסיטה שהוסיף כי "כמו עם כל יתר היוזמות, אנו עורכים בדיקה של בקשות התלמידים לראות האם הם עומדים בקנה אחד עם ערכי המוסד שלנו, הדיונים עדיין נמשכים".

במקביל, ביום שישי הגיבה האוניברסיטה באי-מייל לעיתון הניו יורק פוסט בו נאמר כי ''אנו מתמודדים עם דיאלוג דינמי ומשתנה. ככזה, אנו מקווים לבשר על התפתחויות חיוביות''. 

אך נדמה שאת הפעילים הדבר לא מעניין, "ישיבה יוניברסיטי היא מוסד פתוח, בלי שום רשות חוקית להפלות כנגד סטונדטים להט"בים", מסר בוגר המוסד דב אלברסטון, וסגן הנשיא של המועדון הלהט"בי לעיתון הג'ואיש וויק.

בשל העובדה שיחסי מין ונישואים גאים אסורים על פי המקרא ועל פי החוק היהודי האורתודוקסי, האוניברסיטה דוחה את ההכרה בקבוצות להט"ביות.

ישיבה יוניברסיטי נוסדה בשנת 1886, לומדים בה כ-7,000 סוטדנטים ובין בוגריה יש למנות את מעצב העל ראלף לורן ואת המשפטן אלן דרשוויץ.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE