צרות בעיר ההימורים: החשפניות תובעות את העירייה - "מפלים אותנו בשל גילנו הצעיר"
אחותה הקטנה של לאס וגאס סוערת בעקבות תביעה על סך של כ-15 מיליון דולרים שהוגשה בשבוע שעבר על ידי שמונה חשפניות מקומיות. הרקע לתביעה הוא איסור על בנות הצעירות מתחת לגיל 21 לעבוד במועדונים המגישים משקאות אלכוהוליים

שמונה חשפניות במשרה מלאה תבעו בשבוע שעבר את עיריית רינו שבמדינת נבדה בסכום של כ-15 מיליון דולרים בטענה כי ההגבלות החדשות שהטילה העירייה על העיסוק במקצוען מפלות אותן לרעה.

התלונה הפדרלית באורך 39 העמודים מגיעה על רקע הגבלה חדשה האוסרת על חשפניות בטווח הגילים 18-21 לעבוד במועדונים בהם מוגשים משקאות אלכוהוליים, מה שלמעשה הופך אותן למחוסרות עבודה בשל גילן.

"מאז שעיריית רינו העבירה את התקנה החדשה, 'רקדניות קברט אינטראקטיביות'בנות 18 עד 21, הופלו קשות בשל גילן", כך על פי כתב התביעה.

סכום התביעה נקבע על בסיס חישוב הפסדיהן של למעלה מ-100 חשפניות העובדות בארבעה המועדונים המובילים בעיר ואשר נמצאות בטווח הגילאים המדובר. לפי כתב התביעה, 'האפליה הגילית' מצטרפת לאפליה מסוג אחר שחוות חשפניות העיר המשלמות כ-400 דולר עבור בדיקת רקע, ורשיוניות עבודה בעוד כדברי אחת מהן ''אף גבר הרוקד בלא חולצה לא נקנס או נענש או צריך לשלם על הזכות לעבוד, וזאת למרות שגברים רבים רוקדים בלא חולצה ברחבי בתי הקזינו בעיר". 

התובעות טוענות כי צריכת אלכוהול אינה קשורה בגיל הרקדנית וכי אם מותר למלצרית בת 19 לעבוד במסעדה המגישה משקאות אלכוהוליים אין מניעה לאסור עליה לעבוד במועדון ריקודים אקזוטיים המגיש משקאות אלו, וכי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק על בסיס גיל.

עוד מבקשות הרקדניות להצביע על העובדה שבמהלך שני העשורים האחרונים לא היה ולו מקרה אחד שבו תקרית שהתרחשה בגילופין השפיעה ישירות על רקדנית מתחת לגיל 21 ברחבי העיר.

בתגובה לכתב התביעה פרסמה עיריית רינו בעיתון 'הרינו גזאט' הודעה בשם עורך הדין קארל הול לפיה 'אנו נגיב בבית המשפט, הצעדים שנקטה העירייה תוכננו מתוך חשיבה מוקדמת ומדודה. צעדים אלה נעשו בהתאם לחוק הפדרלי ולחוקי נאבדה. חוקים אלה מייצגים רגולציות הקיימות מזה זמן מה בנבדה ובשאר ארה"ב".
 
במחוז קאוני בו נמצאת רינו נאסר להגיש משקאות אלכוהולים במקומות שבהם מותרת הכניסה לקטינים, מלבד במסעדות שאינן חלק מ"מופעי קברט למבוגרים" כך לדברי מחלקת רישוי העסקים בעיר ההימורים השנייה בגודלה בנאבדה.

עם זאת, נדמה כי אין זו הגזירה הקשה היחידה עימה נאלצת להתמודד תעשיית המבוגרים בעיר. כרגע רגולציות חדשות אוסרות על השימוש בתאי ריקוד פרטיים, וגדורשות מבעלי מועדונים להתקין מצלמות אבטחה בכל חלקי המועדון. צעדים אלה צפויים לפגוע בהכנסות בעלי המועדונים והבנות גם כן.

YOU MIGHT ALSO LIKE