ניו ג'רזי נגד ניו יורק: "דה-בלאסיו מכריח חסרי בית לעבור לגור בניוארק"
תוכנית "SOTA" בה חסרי בית מקבלים תשלום שנתי עבור שכר דירה עומדת בלב המחלוקת, שכעת עוברת לזירה המשפטית. הטונים הפכו לאישיים כאשר בניוארק האשימו את ראש העיר דה-בלאסיו בכך שהוא מעביר את דרי הרחוב לבתים שאינם מתאימים למגורים. ראש העיר לא היסס והגיב: "בניוארק מנסים, כמו טראמפ, לבנות חומה ולמנוע ממשפחות דיור בר-השגה"

עיריית ניוארק שבניו ג'רזי הגישה אתמול (שני) תביעה כנגד שכנתה ניו יורק והעומד בראשה, ביל דה-בלאסיו, וזאת על רקע תוכנית ממשלתית בתפוח הגדול במסגרתה חסרי בית מועברים אל תוך תחומי ניוארק.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ניוארק, שהינה העיר הגדולה בניו ג'רזי, טוענת שתוכנית SOTA, קיצור ל-"Special One-Time Assistance" ובה המשתתפים מקבלים מראש תשלום עבור שכר דירה לאורך שנה, אינה מנהולת בצורה תקינה: "ניו יורק מכריחה את חסרי הבית לעבור לניוארק ולהתגורר בדירות שאינן חוקיות או כאלה בעלות תנאי מחייה נמוכים. העירייה אינה מבצעת בדיקות, או לכל הפחות אינה בודקת את הסוגיה לעומק, לפני המעבר", נכתב בתביעה שהוגשה לביהמ"ש הפדרלי.

בניוארק דורשים מבית המשפט לפסוק על עצירה זמנית של התוכנית, ובהמשך "לקבוע שהתוכנית אינה יכולה להיות מיושמת בניוארק".

מנהטן מימין וניוארק משמאל (צילום: Shutterstock)

אך התביעה לא מסתיימת בכך, וכאמור, גם ראש עיריית ניו יורק, דה-בלאסיו, נמצא בין הכוונות של ניוארק. לשכתו של ראש העיר הגיבה לתביעה ופרסמה הבוקר הודעה: "על רקע משבר דיור אזורי, עיריית ניוארק החליטה לנקוט בצעד לא הגיוני ולהעתיק את מדיניות טראמפ, בה היא רוצה לבנות חומה ולמנוע ממשפחות המחפשות דיור בר השגה לגור בתחומה".

עוד נכתב בהודעה: "העירייה פועלת בדרך פסולה וצבועה, ומה שהיא מבקשת לעשות זה לא פחות מאפליה על רקע הכנסה. נמשיך להיאבק כדי לוודא שכל משפחה יש את הזכות להשיג דיור בטוח ויציב", כלשון ההודעה. בעיריית ניוארק כמובן לא אהבו את ההתבטאות ופרסמו הודעה בתגובה: "לשם ההבהרה, התביעה אינה מאשימה את חסרי הבית בדבר, ואנו לא רואים בקורבנות כאשמים לאופן שבו הנאשם פועל". 

ראס בראקה, ראש עיריית ניוארק, לצד ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (צילום: Getty Images / עיריית ניוארק)

לפי ההערכות, בניו יורק ישנם קרוב ל-79 אלף חסרי בית, מתוכם כ-22 אלף הם ילדים. מדובר בנתונים הגבוהים ביותר שנרשמו מאז השפל הגדול שהתחיל ב-1929 והסתיים רק כעבור כעשור. בעיריית ניו יורק ניסו להגן על תוכנית SOTA והזכירו כי כל המשתתפים בה מחויבים להיות מועסקים במשרה מלאה (למעט קטינים).

YOU MIGHT ALSO LIKE