לוס אנג'לס: לנהגים יתאפשר לנסוע בנתיבי הקארפול גם כשהם לבד ברכב
לפי התכנון, כבישי הקארפול ישמשו במקביל ככבישי אגרה שבהם הנהגים משלמים "פר מייל" בכביש הסואן. עם זאת, לא נראה שהפרויקט יושלם עד שנת 2027, כשנה לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בעיר

הרשויות במחוז לוס אנג'לס הוציאו 1.6 מיליארד דולר כדי להרחיב את כביש 405 במעבר ספולבדה (בין שד' ווילשר לשד' ונטורה), פרויקט שנמשך יותר מארבע שנים. כתוצאה מכך התווספו מספר נתיבי "קארפול" המיועדים לרכבים עם 2 אנשים או יותר, אך לחוק זה צפוי שינוי גדול.

נתיבי הקארפול ב-405 (צילום: Getty Images)

לפי רשות התחבורה העירונית בעיר (LACMTA), בעתיד יתאפשר לנהגים לנסוע בנתיבים הללו גם אם הם לבד ברכב, וזאת בתנאי שישלמו אגרה. תושבי לוס אנג'לס בוודאי יודעים שפרויקט דומה קיים בכבישים נוספים באזור, ביניהם ה-110 ו-10. אם להתבסס על האופן שבו התשלום מתבצע שם, הרי שהנהגים ידרשו לתשלום "פר מייל".

בשלב זה, העירייה עדיין לא אישרה את המהלך, אך אם אכן תעשה זאת, נתיבי האגרה יעברו מהמחלף בכביש 101 באזור שרמן אוקס ועד למחלף של כביש מספר 10. עם זאת, חשוב להבהיר כי השינוי לא יקרה מהיום למחר, ואם יזכה לאישור נתיבי האגרה צפויים להיפתח רק ב-2027, שנה לפני שהעיר תארח את המשחקים האולימפיים.

ב-2006 חתם מושל קליפורניה דאז, ארנולד שוורצנגר, על חוק מימון הפרויקט להרחבת הכביש (צילום: Shutterstock)

מעבר ספולבדה נחשב לאזור בעייתי מאוד בכל הנוגע לתנועת הרכבים, שכן לא ניתן להרחיב את הכביש באופן משמעותי בגלל רכסי ההרים הסמוכים. כבר בתחילת השנה הציגה LACMTA כמה אפשרויות להפחית בעומסי במקום: מציאת אמצעי תחבורה ציבורית שיכול לעבור בהצלחה את רכס ההרים, או לחילופין לחפור מנהרה לאורך המעבר. מדובר בשתי אופציות יקרות ביותר, אך גם באופציות הריאליות ביותר.

מעבר ספלבדה במבט לכיוון דרום (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE