פיגוע דקירה בלב לונדון: 2 נרצחו, המחבל נורה למוות ע"י המשטרה
בתקשורת המקומית דווח כי ישנם פצועים, אך חומרת פציעתם טרם פורסמה. השוטרים חיסלו את המחבל לאחר שהתגלה כי הוא לובש חגורת נפץ, שבהמשך התברר כמטען דמה

המשטרה בבריטניה ירתה למוות בחשוד שהחל במסע דקירה בגשר לונדון המפורסם, וכבר עתה האירוע הוכרז באופן רשמי כטרור.

מאות שוטרים הוזעקו למרכז לונדון בעקבות הפיגוע (צילום: AP)

מעט מאוד פורסם לגבי הפצועים שנדקרו ע"י המחבל, לרבות מספרם ומצבם, אך ישנם דיווחים לפיהם לפחות בן אדם אחד נרצח באירוע. בהמשך התקבלה הודעה רשמית לפיה 2 בני אדם נרצחו בפיגוע, ו-3 נוספים נפצעו.

ניל באסו, מפקד היחידה ללוחמה בטרור במשטרת לונדון, הסביר כי עוברי אורח הצליחו להשתלט על המחבל, וששוטר ירו בו למוות לאחר שהבחין בחגורת נפץ מתחת לבגדיו. רק בהמשך נודע כי מדובר במטען דמה.

גשר לונדון נחשב לאזור פופולארי בעיר, הן בקרב המקומיים והן בקרב תיירים. רק לפני שנתיים וחצי התרחש פיגוע דריסה ודקירה שבו 3 צעירים רצחו 8 ופצעו עשרות נוספים.

עוברי אורח הצליחו להשתלט על המחבל עד הגעת המשטרה (צילום: טוויטר)

האירוע החל בסביבות השעה 2:00 בצהריים (שעון מקומי; 9:00 בבוקר שעון חוף מזרחי, 6:00 בבוקר בחוף המערבי), ומאז המשטרה המקומית עורכת סריקות נרחבות באזור כדי לשלול את הימצאותם של מחבלים או מטענים נוספים.

ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן, אמר לאחר התקרית הקשה כי "עלינו להישאר נחושים ולעמוד יחדיו כנגד הטרור, וכך נעשה". ראש הממשלה בוריס ג'ונסון פרסם הודעה באמצעות חשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני מקבל עדכונים על התקרית בגשר לונדון, ואני רוצה להודות למשטרה ולכל כוחות החירום על תגובתם המהירה".

YOU MIGHT ALSO LIKE