הפתעה לרגל החג: הנשיא טראמפ ביקר את החיילים באפגניסטן
טראמפ הגיש לחיילים ארוחת חג, וכאשר עלה לנאום רמז על חידוש השיחות בין הממשל לבין הטליבאן. "נראה אם הם רוצים לסגור עסקה", הוא אמר

נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הגיע מוקדם יותר היום (חמישי) לאפגניסטן, שם ביקר חיילים אמריקאים המוצבים במדינה.

טראמפ סעד עם החיילים ונאם בפניהם (צילום: Getty Images)

הביקור לרגל חג ההודיה הינו הפעם השנייה שטראמפ מגיע לאזור מלחמה באופן חשאי, וזאת לאחר שאשתקד ביקר את החיילים האמריקאים בעיראק.

עם הגעתו לבסיס באגראם, הנשיא סייע לחלק לחיילים את ארוחת החג, ולאחר מכן נאם והפתיע כאשר רמז על קיום שיחות בין ממשלתו לבין אנשי הטליבאן: "נראה אם הם רוצים לסגור עסקה", אמר טראמפ, "אם הם ירצו, הם ירצו. אם לא, אז. אנחנו היינו קרובים לעסקה".

כזכור, לפני כחודשיים הנשיא הודיע כי לא ימשיך לנהל משא ומתן כלשהו עם הארגון לאחר שחייל אמריקאי נהרג בפיגוע התאבדות בבירת המדינה, קאבול. על פיגוע זה הנשיא אמר: "הם חשבו שזו דרך טובה לנהל איתי משא ומתן, אבל היא לא ופגענו בהם קשות מאז".

הנשיא לסירב למסור פרטים נוספים על השיחות, אך יושב ראש המטות המשולבים (המקביל לרמטכ"ל בישראל), הגנרל מארק מילי, אמר כי הוא "מקווה שהשיחות יצליחו ואפילו יובילו לדו-שיח בתוך העם האפגני".

בתאבון. הנשיא מגיש ארוחת חג לחיילים (צילום: Getty Images)

על אף ניסיונות רבים לצמצם בכמות החיילים שמוצבים במדינה, קרוב ל-13 אלף חיילים עדיין משרתים שם - בעיקר בתפקידי סיוע והכשרה. על כך אמר הנשיא: "אנחנו נוריד את הנתון הזה באופן משמעותי".

הלחימה האמריקאית במדינה הינה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, והיא גבתה את חייהם של יותר מ-2,400 חיילים אמריקאים. לפי הערכות משרד ההגנה בוושינגטון, עלות המלחמה נאמדת ב-765 מיליארד דולרים (מאז 2001).

YOU MIGHT ALSO LIKE