רצה לנקום על חיסולו של מנהיג דאע"ש: תושב ניו יורק נעצר בחשד לטרור
תושב ברוקלין בן 40 נעצר ע"י רשויות החוק הפדרליות לאחר שבמשך חודשים העלה לאינטרנט תכנים כגון מפה של הרכבת התחתית והוראות הרכבה לפצצות. ביהמ"ש סירב לשחררו בערבות

זקארי קלארק, תושב ברוקלין בן 40, נעצר השבוע בחשד לסיוע לארגון טרור לאחר שהפציר בתומכי דאע"ש בארה"ב לבצע פיגועים בעיר, לרבות מתקפה כנגד הרכבת התחתית של ניו יורק.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

קלארק נעצר הבוקר והובא בפני שופט בבית המשפט הפדרלי בעיר. לטענת התביעה, הוא העלה לאינטרנט הוראות מפורטות כיצד לתכנן ולבצע פיגועים ברחבי ארצות הברית, ובייחוד במקומות הומי אדם בניו יורק. הוא אף הפיץ מידע על חומרי נפץ, למשל כיצד להרכיב פצצה, ואף כתב על ביצוע מתקפה כימית. באחד המקרים קלארק העלה מפה של הרכבת התחתית במנהטן וציין את השעות העמוסות ביותר בתחנות השונות.

עורך הדין שמונה לייצג את קלארק סירב להגיב לכתב האישום, ובית המשפט הורה להשאיר את החשוד במעצר עד תום ההליכים, ללא האפשרות להשתחרר בערבות.

מכתב האישום עולה כי קלארק החל להתעניין בדאע"ש כבר בקיץ האחרון, אך התעניינות זו הפכה למעשית יותר לאחר שצבא ארה"ב חיסל את מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, בסוף חודש אוקטובר. אם יורשע בכתב האישום החמור, קלארק צפוי להישלח לעד עשרים שנות מאסר בפועל.

אין זו הפעם הראשונה שתושב ניו יורק מואשם שפעל בהשראת דאע"ש, ורק בחודש אוגוסט האחרון דווח על שלושה צעירים - גבר ושתי נשים - שתכננו לבצע פיגועים בשם ארגון הטרור הרצחני.

YOU MIGHT ALSO LIKE