קליפורניה שללה את רישיון העסק של מאות חנויות מריחואנה
מצד אחד, רשויות החוק מגבירות את הפיקוח במטרה להפחית את הסיכונים הבריאותיים של הצרכנים, אחד מאידך קיים חשש כי סגירת 5% מהעסקים תגרום לרבים לפנות לשוק השחור

קליפורניה שללה את רישיון העסק של 394 חנויות מריחואנה ("דיספנסרי") בשל מגוון עבירות, אך המהלך זכה לביקורת רבה, שכן הוא עלול לגרום לכך שתושבים רבים יפנו לשוק השחור ההולך ומשגשג.

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

לפי הדיווחים, שלילת הרישיונות נעשתה לאחר שאותם עסקים לא דאגו להשכיר את עובדיהם כראוי, ובמקרים אחדים בשל העובדה שבעלי העסק לא עברו ביקורות חודשיות שמתבצעות ע"י רשויות הבריאות. למעשה, מדובר ב-5% מכל חנויות הקנאביס ברחבי קליפורניה שכעת יצטרכו להיסגר.

מעבר לחנויות, מדובר גם בחברות המבצעות רק משלוחים, כמו גם מספר חברות הפצה של הצמח. שלילת הרישיון הינה מיידית, ואותם עסקים נדרשו לסגור את שעריהם באופן מיידי.

כאמור, קיים חשש שסגירת בתי העסק תביא לכך שתושבים המעוניינים לצרוך את המוצר ייאלצו לפנות לשוק השחור. בחודש ספטמבר האחרון פורסם תחקיר של ה"לוס אנג'לס טיימס" לפיו קיימים 3,757 בתי עסק המוכרים מריחואנה ברחבי קליפורניה, בין אם מדובר בעסק פיזי או כזה של משלוחים. את גודל השוק השחור ניתן ללמוד מכך שרק 873 בתי עסק קיבלו היתר למכירת הצמח.

YOU MIGHT ALSO LIKE