ראיתם פעם פנקייק מקומט? החוקרים מצאו שתמצית מייפל יכולה למנוע קמטים
במחקר חדש, שבדק את היתרונות הדרמטולוגיים של עלי המייפל, נמצא שהם מכילים תרכובות שיכולות לחסום את האנזים שגורם להתקמטות העור. החוקרים כבר פיתחו תרכובת שתוכל לשמש מוצר טיפוח מבוסס תמצית מייפל

הסיבה לכך שלא ראיתם פנקייק מקומט היא סירופ המייפל שמוסיפים לו. מסתבר שתמצית עלה מייפל יכולה לסייע במניעת קמטים. חוקרים השתמשו בתמצית לפיתוח מוצר לטיפוח העור, שימנע קמטים באותו אופן שפועל בוטוקס. היתרון: אין צורך בזריקות.




זו הסיבה לכך שמעולם לא ראיתם פנקייק מקומט: סירופ מייפל

החוקרים החליטו לבדוק את המאפיינים הטיפוליים של עלי עץ המייפל, בהתבסס על ההיסטוריה, לפיה ילידים אמריקניים השתמשו בעלי מייפל אדומים במסגרת מערכת הרפואה שניהלו. בהמשך לכך, החוקרים בחרו שלא להתעלם מהעלים ולבצע מחקר מדעי קפדני.

כמה מחקרים מדעיים, שנערכו בעבר, כבר הציגו תוצאות שתומכות ביתרונות הבריאותיים של מוצרים שמקורם בעלי מייפל. לפני שלוש שנים, בכנס של האגודה האמריקנית לכימיה, עלו השפעותיהם הביולוגיות של מוצרי מזון שמקורם בעלי המייפל. המחקר העדכני ביותר מצביע על היכולת של העלים להקל על דלקת כרונית.

מוצרי מזון שמקורם בעץ מייפל יכולים להקל את מצבים בריאותיים, כגון תסמונת מטבולית ומחלות כבד. כמו כן, הם יכולים לסייע לבריאות המוח ולשמירה על בטן בריאה. במוצרי עץ מייפל נמצאו כ-65 נוגדי חמצון מועילים.

המחקר האחרון, שהוצג בכנס השנה, מתמקד ביתרונות הדרמטולוגיים של תמצית עלי מייפל. התרכובת שמכילים העלים מכילה חלבון בשם אלסטין, שמאפשר את גמישות העור. בתהליך ההזדקנות של העור, האנזים שנקרא אלסטז מצמצם את כמות האלסטין וכך נוצרים קמטים.

החוקרים ביקשו לבדוק האם תמציות עלי מייפל אדומים יכולות לחסות את פעילותו של האלסטז. הם התמקדו בתרכובות שנקראות glucitolcore, שמכילות gallotannins. במחקרים קודמים נמצא, כי התרכובות האלה, GCG’s, יכולות למנוע דלקות בעור ולהגן מפני כתמי גיל.



העלים האלה מכילים תרכובת שמסייעת במניעת קמטים. כך עולה מהמחקר


במחקר זה, נבחנה יכולתן של התרכובות להפסיק את פעילותו של האלסטז. כמו כן, ניתחו החוקרים נתונים שאפשרו להם לחשב אילו חומרים בתרכובות יעילים יותר בחסימת האלסטז. הניתוח מצא כי ישנם כמה חומרים שמסוגלים לחסום אותו ביעילות רבה יותר מאחרים.

החוקרים להוטים להפוך את התמציות הצמחיות למוצרי טיפוח. הם כבר פיתחו נוסחה המכילה את החומרים מתוך ה-GCG’s, שהם מכנים Maplifa. החוקרים סבורים, כי המוצאים שלהם ימשכו לקוחות מרוצים, שיבחרו להשתמש במוצרים טבעיים, מבוססי צמחים.

ישנם מרכיבים צמחיים רבים המגיעים באופן מסורתי מסין, הודו ואזור הים התיכון. אך המייפל והמייפל האדום גדלים רק בצפון מזרח אמריקה. לדברי החוקרים מוצרי טיפוח מבוססי מייפל יכולים לסייע בצמיחת הכלכלה המקומית.

YOU MIGHT ALSO LIKE