כך תמנעו מהתור המייגע בשדה התעופה: כבר הגשתם מועמדות ל-Global Entry?
על מנת לקבל את התעודה שמקנה מעבר מהיר בבדיקות המכס והבטיחות במהלך הטיסות יש לקבוע ריאיון שמגיע לאחר מילוי שאלון רקע. במשך תקופה ארוכה הלשכות בלוס אנג'לס היו סגורות, מה שאילץ את תושבי האזור להרחיק עד לונג ביץ'. כעת הפעילות חזרה לשגרה והם ושאר האזרחים או בעלי הגרין קארד יכולים להמשיך בהליך שישפר משמעותית את חווית הכניסה לארצות הברית

משרדי הגלובל אנטרי (Global Entry), בלוס אנג'לס נפתחים שוב לאחר שנסגרו במשך למעלה מ-4 חודשים, בעקבות הקפצת פקידי המכס העובדים במקום לאזור הגבול עם מקסיקו, בשל המשבר הבטיחותי המתחולל שם.

הסגירה הפתאומית התרחשה ב-23 ביוני, דווקא בתקופה בה ישנה עליה בהגשת בקשות להוצאת תעודת הגלובל אנטרי שמקנה מעבר מהיר בכניסה לארצות ובבדיקות הביטחון בתוכה.

נוסעים נכנסים במעבר הגלובל אנטרי. צילום: אתר מחלקת ביטחון המולדת

כתוצאה מכך אלפי מגישי בקשות נתקעו, מה שיצא תסכול גדול בשל חוסר היכולת לקבוע את הראיון המהווה שלב הכרחי בקבלת התעודה.

החדשות הטובות הן שזמן ההמתנה שארך חודשים רבים, קוצר משמעותית ונכון לעכשיו, ניתן לקבוע פגישות לטווח של השבועות הקרובים. בדיקה של כותב שורות אלו, נתנה בזמן אמת אפשרות לקביעת תור בלוס אנג'לס ל-18 בנובמבר.

עד לפתיחה מחדש, האופציה הקרובה ביותר לתושבי לוס אנג'לס הייתה במשרדים בלונג ביץ', שם שעות הקבלה הן מ-7 בבוקר עד 3 בצהריים בלבד, זאת בניגוד לשעות הגמישות בלוס אנג'לס, שם אפשר להתראיין גם ב-9 בערב.

בשלב הראשוני, המשרד שחזר לפעילות, יקבל כ-150 מועמדים מידי יום. מספר נמוך בהשוואה לממוצע יומי של 250 מועמדים במתכונת המלאה שתשוב בהמשך.

כך נראית התעודה. צילום הדמייה

כאמור, באמצעות תעודת הגלובל אנטרי, תוכלו להמנע מהתור הארוך בדרך כלל, אצל פקידי ההגירה בכניסה לשדות התעופה ברחבי ארצות הברית. כל עוד לא ביצעתם עבירת מכס בעשור האחרון ואתם אזרחי ארה"ב או בעלי מעמד תושבות קבע (גרין קארד), הינכם יכולים להגיש מועמדות אליה.

מלבד התור, יתרון נוסף לבעלי גרין קארד, הוא המנעות ממילוי טופס הצהרת המכס, אותו הם מחוייבים להגיש בכניסה, וזאת בניגוד לבעלי אזרחות שממילא פטורים מכך.

חשוב לציין כי הזכות לתעודה ניתנת גם לאזרחים ממספר מדינות בעולם, בהן ארגנטינה, הודו, בריטניה, קולומביה, גרמניה, פנמה, סינגפור, מקסיקו, שוויץ, טייוואן, ודרום קוריאה.

מכשיר הגלובל אנטרי בשדה התעופה. צילום: AP

עלות הוצאת התעודה היא 100 דולר, שאינם מוחזרים במקרה של דחיית הבקשה, והיא מצריכה הרשמות ומילוי שאלון רקע באתר המחלקה לביטחון לאומי.

לאחר אישור ראשוני שאורך ימים ספורים, ניתן לקבוע ריאיון המהווה את השלב האחרון לקבלת התעודה.

אלו המעוניינים להתחיל בתהליך הרישום לתעודת הגלובל אנטרי, יכולים ללחוץ על הקישור המצורף

YOU MIGHT ALSO LIKE