"נכשל בתפקידו": פוטר המנהל מכחיש השואה מפלורידה
תחילה הוא הודח אך אמש הצביעה מועצת החינוך המחוזית על פיטוריו לצמיתות של מי שעמד בראש הצוות המקצועי בתיכון בבוקה רטון ועורר סערה לאחר שבהתכתבות עם הורה הטיל ספק בקיומו של מפעל השמדת העם היהודי

מנהל לשעבר בתיכון בבוקה רטון, פלורידה, פוטר אתמול לצמיתות באופן רישמי בעקבות תכתובות אימיילים ששלח להורי תלמידים בחודש אפריל בשנה שעברה, בהן הוא חלק על אמיתות השואה. מועצת החינוך המחוזית הצביעה אמש לטובת המהלך שייצא לפועל החל מה-21 בנובמבר השנה.

מנהל בית הספר, ויליאם לטסון, על רקע המוסד הלימודי (צילום: סאן-סנטינל / גוגל מפות)

לדברי נציגי המועצה, הסיבה לפיטורי וויליאם לטסון, היא התנהגות בלתי הולמת על רקע אתני וכן כשל בהתנהלות במסגרת תפקידו, זאת לאחר שהורה שפנה אליו באימייל, התעניין לגבי האופן בו מלמדים את נושא השואה בבית הספר. למרבה ההפתעה, לטסון השיב כי "לא כולם מאמינים שהשואה באמת התרחשה". באימייל נוסף הוא כתב שהוא אינו "יכול לקבוע שהשואה היא אירועי היסטורי עובדתי מכיוון שאני לא בתפקיד שאני יכול לעשות זאת כעובד במשרד החינוך".


בנוסף ביקרה מועצת החינוך המחוזית את לטסון על תגובתו המאוחרת לפניותיה במהלך השבוע בו התבטאויותיו האומללות עלו לאור הזרקורים ובתקשורת ויצרו זעם רב. בבירור שנעשה לו הודה כי אמירותיו "לא היו מבוססות", והתנצל.

כאשר צצה הפרשה, הוחלט בחודש שעבר להדיח את לטסון. על פי הודעת בכירי משרד החינוך, הם היו מודעים להתבטאותו של המנהל והורו לו להרחיב את לימודי השואה בבית הספר Spanish River Community High School, בו הועסק, המכיל כ-2,500 תלמידים שחלק ניכר מהם יהודים.

"איני יכול לקבוע שהשואה היא אירוע עובדתי". צילום: וויקיפדיה

כמו כן, המליצו לו לבקר במוזיאון ארצות הברית לזכר השואה, והוא אכן עשה זאת בהמשך, "למרות המאמצים הללו, ההנהגה שלו הפכה להסחת דעת עבור קהילת בית הספר. לכן החלטנו שהעברתו לתפקיד במחוז חינוך אחר היא הדבר הטוב ביותר עבור התלמידים", כלשון ההודעה.

"כל דור חייב להכיר את השואה וללמוד ממנה על הכתם שהותירה למין האנושי", סיכם אתמול יו"ר מועצת המחוז, פרנק ברבירי, לגבי ההדחה, שכאמור, הפכה רישמית לפיטורים.

YOU MIGHT ALSO LIKE