"שריפת איזי" מתרחבת ומאיימת על אלפי בתים בסימי ואלי
קרוב ל-30 אלף איש נדרשו לעזוב את הבית בשל התקדמותה המהירה של האש לעבר אזור סימי ואלי. קטעים נרחבים בכבישים מספר 23 ו-118 נסגרו בשל העשן הסמיך, והציבור הרחב מתבקש שלא להתקרב גם לת'אוסנד אוקס ומורפארק

"שריפת איזי" שהחלה לבעור בשעות הבוקר המוקדמות באזור סימי ואלי ממשיכה להתפשט במהירות בזכות רוח חזקה וחריגה שנושבת באזור.

האש נעה במהירות גבוה לעבר הבתים (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

בעדכון האחרון נמסר כי הלהבות חרכו שטח של כ-1,300 אקר (יותר מ-5 אלף דונם) ומאיימת על 7,000 בתים, דבר שהצריך את הפינוי של קרוב ל-30 אלף תושבים. עיקר המאמצים נעשים כדי לבלום את האש שמתקרבת באופן מסוכן לבתים באזור שד' יוסמיטי והביא לסגירת חלקים נרחבים בכביש מספר 118.

הרשויות עדכנו כי מספר מבנים כבר עלו באש, אך בשלב זה לא ניתן למסור תמונת מצב מדויקת בשל עשן סמיך שמיתמר מעל לאזור כולו.

כזכור, השריפה הגדולה פרצה הבוקר בסביבות השעה 6:15 בין העיר סימי ואלי לבין הספרייה הנשיאותית והמוזיאון על שם רונלד רייגן. במשטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) הבהירו כי בחלק מהכבישים שנסגרו לא יוצבו שוטרים בשל שיקולי כוח אדם, אך באותם מקומות נתלו שלטים והותקנו מחסומים זמניים: "אל תעלו על הכביש גם אם אתם מסוגלים לעקוף את הקונוסים!", צייצו ב-CHP, "יש עשן כבד שמגביל את טווח הראייה באופן משמעותי ומדובר בסכנת חיים".

במקביל, בחברת החשמל ניתקו אזורים רבים באזור השריפה, ומשרד החינוך במחוז הודיע כי הלימודים לא יתקיימו בבתי הספר הציבוריים בסימי ואלי. לפני זמן קצר התקבל עדכון נוסף לפיו הלימודים בבתי הספר בת'אוסנד אוקס ומכללת מורפארק בוטלו אף הם.

מבט מתוך המוזיאון, הבוקר בסימי ואלי (צילום: טוויטר)

YOU MIGHT ALSO LIKE