שריפות יער ממשיכות לאיים על תושבי לוס אנג'לס: 40 אלף איש פונו מבתיהם
כוחות הכיבוי במחוז לוס אנג'לס נאבקים בשריפות הגדולות גם היום לאחר שהאש התפשטה במהלך הלילה. כביש מס' 14 נסגר לחלוטין בשני הכיוונים, ו-10 אלף בתים עדיין נמצאים בקו האש; במקביל, חברת החשמל בצפון המדינה הודתה כי הדליקה הגדולה במחוז סונומה פרצה בקווי מתח שלה למרות הפסקות החשמל היזומות

"שריפת טיק" שפרצה אתמול בשלושה מוקדים שונים באזור סנטה קלריטה שבצפון מחוז לוס אנג'לס, גדלה במהלך הלילה מ-850 אקר (כ-3,500 דונם) ל-4,300 אקר (כ-17 אלף דונם). בעקבות כך, מעל ל-40 אלף המפונים עדיין לא מתאפשר לשוב לבתיהם.

מבנים רבים עלו באש, מסנטה קלריטה בדרום ועד למחוז סונומה בצפון (צילום: AP, רויטרס)

כזכור, אתמול בשעות הצהריים פרצה שריפת יער קטנה בעמק טיק הסמוך לכביש מס' 14 (המחבר בין הוואלי לאזור פלמדייל ולנקסטר), אך בתוך דקות הלהבות התפשטו בשל הרוחות החזקות שנשבו באזור. במקביל, 2 שריפות נוספות פרצו באזור, וגם הן התפשטו במהירות גבוהה בשל תנאי מזג האוויר.

על אף מאמצי הכבאים, במהלך הלילה האש התפשטה מעבר לכביש 14, דבר שכמובן אילץ את רשויות החוק לסגור את הכביש הסואן. נכון לשעה 10:00 בבוקר יום שישי (שעון מקומי), הכביש נותר סגור עד להודעה חדשה.

בעדכון שנמסר הבוקר ממכבי האש הוסבר כי לוחמי האש הצליחו להשתלט רק על כ-5% מהלהבות. "יש נזק רב לבניינים, אך בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר כמה בתים בדיוק עלו באש", הסבירו במכבי האש והוסיפו כי שריפת הענק ממשיכה לאיים על 10,000 בתים באזור.

היות שהוראות הפינוי משתנות בתדירות גבוהה, במכבי האש ביקשו מהתושבים להישמע להוראות כוחות הביטחון ולהתעדכן במפה אינטראקטיבית, שאותה ניתן למצוא כאן.

 

בית בסנטה קלריטה שהחל לבעור במהלך יום חמישי (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

במקביל לשלוש השריפות בסנטה קלריטה, בשעות הצהריים המאוחרות של יום חמישי פרצה שריפה נוספת בלב הוואלי, בסמוך למחלף של שניים מהכבישים המהירים העמוסים בארצות הברית: 405 ו-101. מדובר באזור מיוער שאין בו הרבה בתים, שמצד אחד הפחיתה את הסיכוי לפגיעה בבני אדם, אך מאידך הגבירה את הסיכוי להתפשטות האש לאזורים סמוכים ומאוכלסים.

למרבה המזל, במהלך הלילה כ-120 כבאים הצליחו לבלום את התקדמות האש, ובעדכון האחרון נמסר כי הושגה שליטה על 80% מהלהבות. בעקבות שריפה זו, אמש הכריז משרד החינוך בלוס אנג'לס כי כלל הלימודים בבתי הספר בוואלי לא יתקיימו היום בשל זיהום אוויר שנוצר כתוצאה מהעשן.

 

שד' בורבנק בסמוך למוקד השריפה בלב הוואלי (צילום: פוקס 11)

 

גם בצפון קליפורניה הרשויות נאבקות בשריפות יער גדולות ואימתניות, והבוקר עדכן מכבי האש כי השריפה גדלה ל-22 אלף אקר (כ-90 אלף דונם), ושליטה הושגה רק על 5% ממנה. 49 מבנים נשרפו בדליקה זו, מרביתם באזור העיירה גיירסוויל (Geyersville), וקרוב לאלפיים תושבים נדרשו להתפנות מבתיהם.

כזכור, חברת החשמל PG&E פתחה השבוע (שוב) במבצע של ניתוקים יזומים מלוח החשמל כדי למנוע שריפות ענק מסוג זה. הבוקר כבר הודו ראשי החברה כי השריפה ככל הנראה פרצה באחד מקווי המתח על אף הניתוקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE