"החלום האמריקאי האולטימטיבי: בית, גינה ענקית ומשפחה"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: לינוי כהן פרצבורן, ונטורה, קליפורניה. שנה וחצי בארה"ב

"המשפחה שלי בארץ, יש לי שני אחים קטנים: 18 ו- 12. אמא שלי מהממת. יש לי עם בעל מדהים, קמרון. הגעתי לארה"ב לבדי לפני שנה וחצי. אחרי השחרור מהצבא עבדתי בעבודות זמניות: בהודיס, הייתי טבחית בראמן בר של השף אהרוני. חיפשתי דרך חדשה, חיים חדשים וארה"ב תמיד קרצה לי, אז החלטתי לנסות.

כרגע אני housewife, עקרת בית. בעלי עובד במשרה מלאה. החיים בארצות הברית יפים, מאוד שונים מהארץ, לטוב ולרע. יש המון חסרונות, ולא כל מה שנוצץ זהב, אבל יש פה שלווה ונחת לעומת ישראל שהכל מרגיש שם כמו סיר לחץ אחד גדול. המעבר לא היה קשה בכלל. לקח קצת זמן להתרגל ולהסתגל לתרבות חדשה ולסגנון חיים אחר, אבל היום אני מרגישה פה ממש בבית.

הגעתי לארה"ב כפרודה טרייה. לא תיכננתי למצוא קשר עם מישהו. רק רציתי לחוות וליהנות מאמריקה הגדולה. הייתי כאן רק כשבוע והכרתי את קמרון. אפשר לקרוא לזה אהבה ממבט ראשון. הסיפור מצחיק. פגשתי אותו לראשונה בקניון, החלפנו מבטים ואחרי כמה דקות הוא ניגש לחברה שלי וביקש שתעביר לי את המספר שלו, כי לא הייתי באזור. הוא שם לב שהיא חיבבה אותו, ומנסה לפלרטט אז חשש שלא תעביר לי את המספר והחליט לוותר. אותה חברה סיפרה לי שהוא ממש חמוד, והצעתי לעזור לה ולשדך בניהם.

שעה מאוחר יותר, ראיתי אותו שוב וניגשתי להביא לו את המספר של חברה שלי. אז הוא החליט להגיד לי שדווקא רצה את המספר שלי. הובכתי ולא ידעתי מה לעשות. בסופו של דבר לקחתי את מספר הטלפון שלו רק כדי להיות מנומסת, ולא תכננתי לעשות עם זה כלום כי חברה שלי חיבבה אותו. כשסיפרתי לה מה קרה היא אמרה לי ללכת על זה.

אחרי יום שלחתי לו הודעה ויצאנו לדייט. חמישה חודשים אחר כך התחתנו. אם הייתם שואלים אותי לפני שנתיים, הייתי אומרת שאני לא רוצה לשמוע על חתונה עד גיל 25 לפחות, אבל מצאתי את עצמי זאטוטה בת 21 ונשואה.
יש לי המון חלומות. אני מאוד רוצה להיכנס לתחום הנדל"ן, מאוד אוהבת בתים ועיצוב. בארץ דגמנתי מעט וכמובן שאשמח להמשיך גם פה, אבל החלום הכי גדול שלי זה בית וגינה ענקית עם משפחה מהממת משלי. החלום האמריקאי האולטימטיבי".

 

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

יש פה אפשרות להתפתח מבחינת קריירה. השמיים הם הגבול. אני אוהבת שיש פה קבלת השונה ופחות שיפוטיות לגבי דת, גזע ומין. מקבלים פה את השונה, משלבים פה בעבודות נורמטיביות בעלי מוגבלויות, אנשים חייכניים ונעימים, עומדים בתוק מבלי לצקצק ולהתלונן אחרי 3 שניות, סבלניים בכבישים יותר מבארץ.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

כחלק מהנימוס של כולם פה יוצא שהם לא דוגרים, הם לא יגידו לך מה הם חושבים בפנים, הם תמיד ינסו לייפות דברים ולרצות אותך ולהגיד מה שאתה רוצה לשמוע כדי לא להעליב. אני מעדיפה את הישראליות הדוגרית, אם הם לא אהבו את מה שלבשת, אם עשית משהו לא בסדר, אם יש להם בעיה עם משהו הם יגידו לך בפנים אני מעדיפה את זה הרבה יותר מאנשים מזוייפים. בנוסף, אני לא אוהבת את מערכת הבריאות הפרטית פה, יקרה מאוד.

אם אין עבודה ממש טובה שמסבסדת ביטוח בריאות- אכלת אותה. ללכת פה לרופא או חלילה לבית חולים בלי ביטוח זה לקחת משכנתא, ולפעמים גם עם ביטוח יוצא יקר בטירוף. אני רגילה לקופת חולים בבניין אחד עם כל סוגי הרופאים האפשריים. פה לכל רופא אתה צריך לנסוע ולקבוע תור נפרד. כאב ראש. תמיד חשבתי שאמריקאיים אלופים ביעילות, הבנתי שבארץ לקחו את היעילות צעד קדימה.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

נימוסים נימוסים נימוסים. כשהגעתי לביקור ראשון בארץ אחרי שנה שלמה שלא הייתי בבית קיבלתי הלם תרבות והרגשתי כמו תיירת. לקח לי המון זמן להתרגל. במשפחה שלי אומרים שהייתי שוקיסטית לגמרי, זה מצחיק אותי עד היום.

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

אוכל. אין כמו קובה של אמא ודגים מרוקאיים של שישי עם חלה. השוקולדים הישראליים והחטיפים, וגם מאוד מתגעגעת לשוק מחנה יהודה. אין מקום מיוחד ממחנה יהודה.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

שישראלים מתלוננים בלי סוף ותמיד מרגישים שחייבים להם. פה בארה"ב האזרחים מקבלים כלום מהממשלה, בזמן שבארץ הכול מסובסד על ידי הממשלה. הם לא מעריכים, הדשא של השכן תמיד ירוק יותר. 

שורה מיתולוגית מסרט ישראלי?

"יא ווארדי איזה קציצה" מחגיגה בסנוקר.

שאלה פוליטית: מה את חושבת על האירועים האחרונים בישראל?

הלוואי ופייגלין היה עולה לשלטון. אני חושבת שהוא גאון. הלוואי והאזרחים בארץ יצאו שנייה מהבועה של ביבי או שמאל, ויבחרו באמת במישהו שרוצה לשנות את המצב, ולא להאמין להפחדות של פוליטיקאים.

איזה חפץ מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

כיפה. כשאני רואה פה אדם עם כיפה זה מרגש אותי, למרות שאני די רחוקה מהדת. זה מזכיר לי את סבא שלי, זכרונו לברכה, הוא הסמל של הבית מבחינתי.

מנהרת הזמן: לאיזה אירוע בהיסטוריה הישראלית היית רוצה לחזור בזמן?

הקמת המדינה, אין דבר מרגש ומדהים יותר. להיות עד לאירוע היסטורי וחד פעמי שכזה, גאה להיות ישראלית.

סדרת טלויזיה ישראלית האהובה עלייך ביותר (בעבר או בהווה)?

אבודים, מרגש כל פרק מחדש.

מי היה כוכב הילדים שעליו גדלת?

טל מוסרי ועודד מנשה.

איזו מילה בעברית את הכי אוהבת?

סבבה. המילה ששייכת רק לנו ואי אפשר לתרגם אותה לשפה אחרת.

איזו מילה בעברית את הכי שונאת?

אין.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

מתלבטת בין קובה, דגים של שישי או שווארמה.

מה החטיף הישראלי האהוב עלייך ביותר?

צ'יטוס קראנץ' בטעם בוטנים, חטיף אלוהי. מוזר שפה בארה"ב יש טעמים אחרים של החטיף הזה אבל אין בטעם בוטנים, כי האמריקאיים חולים על כל דבר שהוא חמאת בוטנים.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

אל תקיפו את עצמכם רק בישראלים ואל תישארו בכוך הישראלי בלבד. תתערבבו עם המקומיים. בשביל להגיע רחוק פה, צריך לייצר קשרים, צריך להתערבב עם המקומיים. להישאר באזור ישראלי בלבד - לרוב מגביל.

YOU MIGHT ALSO LIKE