באופן טבעי: כך תורידו את רמת הסוכר בדם ותמנעו סוכרת סוג 2 בעתיד
הצמדות לדיאטה נכונה יכולה לעזור להוריד את רמת הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 בהמשך החיים

יותר משליש מהאמריקנים סובלים ממצבים בריאותיים חמורים, המעמידים אותם בסיכון מוגבר למחלות לב, לשבץ, לסוכרת מסוג 2. 90 אחוז מתוכם אינם מודעים למצבם. מצב טרום סוכרתי נוצר כאשר רמת הסוכר בדם גבוהה מנורמה, אך אינה גבוהה על מנת להיחשב כסוכרת מסוג 2.

תזונה בריאה ומאוזנת היא אחת הדרכים היעילות לטפל בטרום סוכרת

ברוב המקרים, אנשים שנמצאים במצב טרום סוכרתי אינם מגיבים לטיפול באינסולין או שהלבלב שלהם אינו מסוגל לייצר מספיק אינסולין על מנת לשמור על רמה תקינה של סוכר בדם. אנשים שמאובחנים עם טרום סוכרת נמצאים בסיכון של 50 אחוז לחלות בסוכרת במהלך חמש עד עשר השנים שלאחר האבחון. למרות זאת, הם יכולים לצמצם את הסיכון באמצעות שינוי באורח החיים, כגון אכילת מזון שיכול לסייע בהורדת רמת הסוכר בדם. אנשים שנצמדים לאורח חיים בריא יכולים למנוע את הסוכרת או לדחות אותה.

בין השינויים הנדרשים לשם כך, גם פעילות גופנית סדירה, הורדה במשקל, צמצום הלחץ והמתח הנפשי, הפסקת עישון, שינה טובה וצריכת תזונה בריאה. מומלץ לפנות לרופא/ה או לתזונאי/ת על מנת לקבל עצות שהותאמו באופן אישי.

באופן כללי, מומלץ לאכול כל שלוש עד שש שעות. את ארוחת הבוקר יש לאכול בתוך שעה או שעתיים לאחר שמתעוררים בבוקר. לגוף נדרשות בין ארבע לשש שעות לעכל את המזון. בהמשך לכך, שלוש ארוחות ביום מסייעות לשמור על רמת הסוכר בדם. כמו כן, מומלץ לאכול רק כשמרגישים רעב.

מומלץ לאכול ארוחות מאוזנות תזונתית. בהמשך לכך, ניתן למלא חצי מהצלחת בירקות ללא עמילן, ולפצל את החצי השני למזון עשיר בחלבון ולפחמימות, כגון אורז, קינואה, שעועית, קטניות או עדשים. פחמימות אלה יסייעו לשלוט ברמת הסוכר בדם.




חלקו את הצלחת שלכם באופן מאוזן ותחסכו מעצמכם את הסוכרת

חשוב לשתות מים במהלך הארוחות וביניהן על מנת לסייע לגוף בתחושת שובע ולמנוע התייבשות. מצב כזה מסייע בצריכה מצומצמת של קלוריות.

בנוסף, מומלץ לשים לב להיקף הארוחות. מי שסובלים מעודף משקל, יכולים למנוע סוכרת מסוג 2 באמצעות ירידה במשקל. על מנת להוריד במשקל יש לצמצם את כמות הקלוריות שצורכים עם המזון. ניתן לעשות זאת באמצעות שמירה על מודעות להיקף המנות שאוכלים. כדאי לדרג את מידת הרעב בסולם של 1 עד 10, כשרמה 1 מייצגת "לא רעבים" ורמה 10 מייצגת "מורעבים". אנשים מודעים יותר לבחירות באשר לכמויות המזון שהם צורכים, כאשר הם רמת רעב של 5 או 6.

YOU MIGHT ALSO LIKE