תעלומה בנמה"ת JFK: מי מסנוור את הטייסים בלייזר?
אומנם לא מדובר בתופעה חדשה, אך בשבועות האחרונים היא גוברת, בעיקר באזור נמה"ת הסואן בקווינס. על פי החשד, מקור סמן הלייזר בעיירה רוסלן שמעליה עוברים מטוסים שנוחתים בשניים מתוך ארבעת המסלולים במקום. אם ייתפס, החשוד עלול להישלח ל-5 שנות מאסר ולהידרש לשלם קנס כספי עצום

רשויות החוק בניו יורק תרות אחר חשוד או חשודים שמכוונים סמן לייזר כחול לעבר טייסים שמנסים לנחות באחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם - JFK שבקווינס.

הדמיית סנוור של טייס (צילום: מתוך אתר רשות התעופה הפדרלית)

מוקדם יותר היום (חמישי) ביקש משרד ה-FBI בניו יורק את עזרת הציבור באיתור של מי שמסכן את חייהם של אלפי נוסעים. מספר טייסים כבר דיווחו על פגיעה ישירה של הלייזר ובעיות ראייה שנבעו מכך.

על פי הודעת ה-FBI, נראה שמקור הלייזר באזור העיירה רוסלן (Roslyn) הממוקמת כ-12 מייל (כ-20 ק"מ) צפונית לנמל התעופה. על אף המרחק, מדובר בעיירה שנמצאת בדיוק בנתיב שבו עוברים המטוסים שנוחתים בשניים (22R ו-22L) מתוך ארבעת המסלולים ב-JFK.

מרשות התעופה הפדרלית (FAA) נמסר כי לא מדובר בתופעה חדשה, שכן בשלושת נמלי התעופה המרכזיים של האזור (JFK, ניוארק ולה-גווארדיה) נרשמו אשתקד 147 מקרים של סנוור בעזרת לייזר. עם זאת, בשבועות האחרונים חלה עלייה גדולה בכמות התקריות באזור, ובייחוד במטוסים שנוחתים ב-JFK.

"לכוון לייזר לעבר מטוס שנוחת הינו עבירה פדרלית", מסרו ב-FAA, והוסיפו כי העובר על חוק זה עלול להיענש בחמש שנות מאסר וקנס כספי של עד 250 אלף דולר.

נמה"ת JFK שבקווינס (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE