הונאת IRS בלוס אנג'לס: שתי צעירות סחטו מיליון דולר ממאות תושבים
משטרת פונטנה בדרום קליפורניה הצליחה לאתר ולעצור את השתיים שהטילו אימה באמצעות סחיטה טלפונית לאחר שהציגו עצמן כעובדות מס ההכנסה. תודות למרמה זו , הן צברו ציוד אלקטרוני רב וכן כרטיסי גיפט קארד

משטרת פונטנה הודיעה כי במהלך השבוע שעבר היא החרימה ציוד אלקטרוני וכרטיסי מתנות (GIFT CARDS) בשווי של מיליון דולר, שהושגו כחלק מהונאה טלפונית שבוצעה על ידי שתי נשים, תושבות דרום קליפורניה.

עוד הוסיפה כי מאות אנשים נפלו קורבן בתרמית. צמד הנשים איימו על הקורבנות להענות לדרישותיהן ובכך השיגו רכוש רב כגון אייפדים, שעוני אפל, ומצלמות.

צמד הנוכלות (צילום: משטרת פונטנה)

לדברי נציגי המשטרה, הנשים התקשרו באופן אקראי לתושבים רבים והציגו עצמן מטעם מס ההכנסה. "הן אמרו לאנשים שאם לא יעבירו תשלום של 2,200 דולר בגיפט קארד, הם יעצרו על ידי מס ההכנסה", תיאר חוקר המשטרה את שיטת הפעולה של השתיים.

אחד מהקורבנות, תושב פונטנה שענה לשיחה, מילא אחר מבוקשן של שתי הנוכלות, אך מאוחר יותר, כשחשד בצדק כי מדובר בתרמית, הוא פנה לאנשי משטרה המקומית ובכך יידע אותם בהונאה.

חלק מהסחורה העצומה שנתפסה בחזקתן של השתיים (צילום: משטרת פונטנה)

בעקבות זאת, יצרה המשטרה קשר עם רשת הקניות טרגט שמסרה לידיה את סרטוני האבטחה בסניפים בהם בוצעה רכישה בכרטיסי המתנה, במטרה לאתר את זהותן ומיקומן של הנשים בזמן השימוש.

כתוצאה מכך, זוהו השתיים בחנויות ברחבי לוס אנג'לס, והדבר הוביל למעצרן זמן קצר לאחר מכן. לדברי המשטרה מדובר באילינג לו, תושבת לוס אנג'לס וג'י יון, תושבת גרדנה, שתיהן בנות 25.

מאות אייפדים ומוצרי אפל נוספים (צילום: משטרת פונטנה)

המשטרה מסרה כי היא סבורה שמדובר בחלק מהונאה לאומית רחבת היקף וביקשה להזהיר את אלו העונים לשיחה דומה: "אף גוף ממשלתי אינו יאיים עליכם במעצר אם לא תשלמו לו חוב באמצעות כרטיסי מתנה, גם לא רשות המיסים".

מקרה דומה אירע במהלך החודש שעבר, כאשר כתב אישום הוגש בבית המשפט הפדרלי בניו יורק כנגד שלושה גברים מלונג איילנד וקווינס בחשד שניהלו תרמית בינלאומית בה גנבו מיליונים לאחר שהתחזו לעובדי רשות המסים, סושיאל סקיורטי ועוד.

שלושה – כמאל ג'אפר בן ה-51 מסאות' הנטינגטון, ג'מאל ג'אפר בן ה-48 מהנטינגטון וארמוגהנל אסר בן ה-68 מקולג' פוינט (קווינס) - הובאו לביהמ"ש באיסליפ לאחר שהואשמו בקשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון.

על פי החשד, בין ינואר לספטמבר 2018 השלושה פעלו ביחד עם מוקד שיחות ("קול סנטר") בהודו, והתקשרו לעשרות אלפי איש ברחבי ארה"ב תוך כדי שהם מתחזים לעובדי ה-IRS, סושיאל סקיורטי, סוכנות אכיפת הסמים (DEA) ועוד, כך על פי ריצ'רד דונאהיו, התובע הפדרלי של מזרח ניו יורק.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

לקורבנות נאמר שהם חייבים כסף לממשל או לגוף מסוים (בהתאם לשיחה), ואיימו עליהם כי הם ייעצרו אם הם לא יכסו את החוב. הם סיפקו לקורבנות מספרי בנק שנפתחו תחת שמות בדויים, וברגע שהכסף הועבר אליהם הם משכו אותו והעבירו אותו דרך לפחות 3 חשבונות נוספים.

"כך הם פעלו במשך 9 חודשים שלמים והצליחו לגנוב יותר מ-2 מיליון דולר", אמר דונאהיו, שהוסיף כי יבקש להטיל 20 שנות מאסר על כל אחד מהנאשמים במידה שהם אכן יורשעו.

ג'ונתן לארסן, מפקד יחידת החקירות של ה-IRS, אמר לאחר הגשת כתבי האישום כי "הנאשמים השתמשו בשיטת הפחדה ואיימו על אזרחים חפים מפשע, כולל קשישים ואלמנות, כדי להרוויח באופן אישי".

בחודש אוגוסט האחרון, יצאה רשות המיסים באזהרה מיוחדת לתושבים מפני תרמית במסגרתה נשלחות כביכול הודעות אי מייל מטעם מס ההכנסה.

לדבריה מדובר היה במתחזים הפונים לנמענים באמצעות תזכורות לגבי החזר מס או מס הכנסה במטרה להגיע לפרטיהם האישיים אותם הם ממלאים בטופס המזוייף.

"מס הכנסה לעולם לא ישלח הודעות בנושאי החזרי מס או פרטיים פיננסיים אישים בתכתובת האי מייל, בהודעת SMS או בכל אופציה וירטואלית אחרת", מסר נציב מס ההכנסה, צ'אק רטיג.

"ההונאה הנוכחית היא תזוכת שתרמיות מס הן עסק מסביב לשעון עבור נוכלים. אנו מפצירים בפני הציבור להיות עירני בעניין באופן תמידי", הוא הוסיף בהודעתו.

המקרה נחשף לאחר שאותרה כתובת אי מייל עם סיומת IRS.GOV ממנה נשלחו ההודעות המתחזות. עם קבלת האי מייל, מתבקשים הנמענים ליצור ססמה חד פעמית על מנת לזכות בגישה למסמך ובכך כביכול לקבל את ההחזר, אולם בשלב הזה, מתגלה התוכנה הזדונית אשר שואבת לתוכה מידע פרטי.

השימוש בסיומת בעלת החזות הרישמית של IRS.GOV, מקשה על העוסקים במלאכת זיהוי תרמיות מסוג זה. ברגע שהתוכנה הזדונית משיגה שליטה על המחשב ה"נגוע", הגורם שמפעיל אותה יכול לעקוב אחר כל פעולה של בעל המחשב ובתוכה הקלדת ססמאות פרטיות, ובכך להגיע לתוך פרטי חשבונות אישיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE