עיריית סן פרנסיסקו פינתה סלעים שהוצבו ע"י התושבים כדי להרתיע הומלסים
קמפיין בפייסבוק גייס מעל לאלפיים דולר ומימן את רכישתם של 24 סלעים גדולים לאחר שבמהלך הקיץ נרשמו עשרות אירועים אלימים ע"י חסרי בית שהקימו באזור אוהלים. הבוקר עובדי העירייה פינו את המכשולים

עיריית סן פרנסיסקו פינתה סלעים גדולים שהוצבו במדרכות באחת השכונות בעיר ע"י התושבים, שביקשו להרתיע הומלסים מלהקים בהן אוהלים, כך על פי בכיר בעירייה.

"אנחנו חושבים על כל הפתרונות האפשריים" (צילום: רויטרס)

באמצעות פייסבוק, תושבי השכונה הצליחו לגייס יותר מאלפיים דולר ולרכוש 24 סלעים, צעד נחוץ לאחר שלטענתם העירייה התעלמה מהבקשות לטפל בבעיה. מוחמד נורו, מנהל מחלקת התשתיות בעירייה, הסביר כי הסרת הסלעים הייתה נחוצה מכיוון שהם נדחפו ע"י ההומלסים לכבישים, דבר שכמובן היווה סכנה גדולה למכוניות שעברו במקום.

המחלקה שלו הייתה זו שקיבלה את הקריאה כמעט-יומית כדי לדחוף את הסלעים בחזרה למדרכה: "בשלב מסוים זה פשוט הפך לעסק יקר מדי עבור העירייה", הוא הסביר והוסיף שהוא מנהל שיחות עם התושבים כדי להגיע להסדר קבוע יותר: "אנחנו חושבים על כל הפתרונות האפשריים. אולי סלעים גדולים יותר, אולי צריך לעשות שם משהו מבחינת הגינון", הוא אמר.

מחלקת התשתיות של העירייה נאלצה להגיע כמעט בכל יום ולהזיז את הסלעים בחזרה למדרכה (צילום: AP)

מצוקת ההומלסים בעיר אינה חדשה, אך תושבי השכונה במרכז העיר סיפרו לתקשורת המקומית כי במהלך הקיץ האחרון נרשמו יותר מדי אירועים אלימים. כך למשל, בחודש אוגוסט הוזעקה המשטרה לשכונה לאחר ששני הומלסים היו מעורבים בקטטה קטלנית שהחלה כוויכוח על אוהל.

בתחילת חודש ספטמבר הוצבו הסלעים, אך כאמור, הבוקר נאלצה העירייה לפנות אותם ולהעביר אותם למגרש עירוני: "אנחנו מקווים שנמצא פתרון שיתאים לכולם ונוכל להחזיר את הסלעים למקום", סיכם נורו.

למרות שהצבת הסלעים זכתה לתמיכה גדולה בשכונה, היו כאלה שדווקא התנגדו ובירכו על הפינוי: "אני חושב שיש פתרונות טובים יותר מאשר חסימת המדרכה. לדעתי זה פשוט מראה עד כמה אנחנו נואשים ולא יודעים איך לטפל בבעיה", אמר גרג אהורן בראיון לרשת סי. אן. אן.

YOU MIGHT ALSO LIKE