לבקשת ארה"ב: אושרה הסגרתו מישראל של מנתח פלסטי שהורשע בהונאה וברח לישראל
ד"ר דוד מורו ואשתו לינדה מבוורלי הילס ניהלו את התרמית באמצעות המרפאה שהפעילו, ועל פי הדיווחים הם חייבו את חברות הביטוח בסכום כולל של 50 מיליון דולר. הם הצדיקו את הניתוחים עם סיבות רפואיות, אך בפועל היה מדובר בניתוחים פלסטיים בלבד. אשתו של הרופא כבר הוסגרה לארה"ב בקיץ

המערכת המשפטית בישראל נענתה בחיוב לבקשת רשויות החוק בארצות הברית להסגיר כירורג פלסטי מברוולי הילס אשר הורשע בהונאה וברח לישראל ביחד עם אשתו.

מורו כפי שתועד לאחר מעצרו (צילום: Shutterstock / משרד התובע של מרכז קליפורניה)

מדובר בפרשה שבה מעורבים ד"ר דוד מורו בן ה-74 ואשתו לינדה בת ה-67, שכבר הוסגרה בחזרה לארה"ב במהלך הקיץ האחרון. על דוד נגזר עונש מאסר בפועל של 20 שנה לאחר שחתם על הסדר טיעון בעקבות כתב האישום החמור שהוגש נגדו, ובו עבירות כגון הונאת דואר, הונאת ביטוח ומתן דיווח כוזב לרשויות המס.

למרות הסדר הטיעון, מורו ואשתו ברחו לישראל לפני מתן גזר הדין לאחר שהצליחו להשיג דרכונים מקסיקנים מזויפים. ביהמ"ש בארה"ב גזר 20 שנות מאסר על מורו על אף שברח ולא נכח במעמד מתן גזר הדין.

לפי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, מורו נעצר ע"י המשטרה בישראל ביוני האחרון, וכעת לאחר ההסגרה הוא צפוי לעמוד לדין גם בשל הבריחה - שכמובן חרגה מההסכם שלפיו הוא שוחרר למעצר בית עד למתן גזר הדין.

מורו בראיון שהעניק לתקשורת המקומית בדרום קליפורניה (צילום: איי. בי. סי. 3)

על פי כתב האישום שהוגש נגד מורו, הוא פעל ממרפאה בבוורלי הילס וחייב את חברות הביטוח השונות כדי שיממנו את הניתוחים הפלסטיים. כדי לעשות זאת, הוא הסביר כי מדובר בניתוח מסיבות רפואיות. במהלך המשפט נטען ע"י התביעה כי מורו חייב את חברות הביטוח בסכום כולל של 50 מיליון דולר.

לינדה, אשתו של הרופא, הואשמה אף היא בכתב האישום לאחר שסייעה לבעלה בהונאת הענק. בין חברות הביטוח שנפלו קורבן לעוקץ ניתן למצוא שמות גדולים כגון Anthem Blue Cross ו-Cigna.

בתקשורת המקומית בישראל פורסם כי בכוונת ד"ר מורו לפנות למשרד המשפטים כדי "לבקש להתנות את ההסגרה בגזירת דינו מחדש בארצות הברית. בשליחתו למאסר לתקופה המרבית של 20 שנים בהיעדרו, שקלה השופטת האמריקנית אך ורק את בריחתו והתעלמה לחלוטין מכל השיקולים שהיו אמורים להביא להקלת עונשו, כמו תרומתו לשיפור החיים של מאות אנשים שנפגעו בתאונות כאלה ואחרות", אמר ניק קאופמן, עורך דינו של מורו.

YOU MIGHT ALSO LIKE