הסוכנות להגנת הסביבה נגד קליפורניה: "משבר ההומלסים פוגע באיכות המים"
הקרב הפוליטי בין וושינגטון לסקרמנטו נמשך, והפעם בנושא איכות הסביבה. במכתב שנשלח למושל, ראש ה-EPA דרש מניוסאם "לקחת אחריות ולהתחיל לדאוג לבריאות הציבור". מאידך, בקליפורניה טוענים שהפנייה "אינה קשורה לאוויר נקי, מים נקיים או לבעיית ההומלסים שיש לנו. מדובר בנקמה פוליטית נגדנו"

משבר ההומלסים שפוקד את קליפורניה גרם לפחות באופן חלקי לעלייה בזיהום מים שנרשם בחופים, בנחלים ובאגמים ברחבי המדינה, כך מאשימים ראשי הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) בוושינגטון.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ראש ה-EPA, אנדרו ווילר, שיגר הבוקר (חמישי) מכתב למשרד מושל קליפורניה ובו הטענה שהמדינה אינה עומדת בדרישות הסף הבסיסיות של החוקים הפדרליים הנוגעים לאיכות המים וזיהום אוויר: "קליפורניה צריכה לעמוד בהתחייבות שיש לה כחלק מארה"ב ולספק הגנה לגופי המים השונים, וחשוב מכך, לדאוג לבריאות הציבור. אם קליפורניה תבחר שלא לקחת אחריות, ה-EPA ייאלץ להתערב", כתב ווילר והוסיף כי הוא יעניק לרשויות בקליפורניה חודש ימים כדי לעמוד במשימה.

רבים רואים במהלך כקרב פוליטי נוסף בין הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ והמפלגה הרפובליקנית, לבין הממשל המקומי בקליפורניה, והעומד בראשו גאווין ניוסאם הדמוקרט. המלחמה הפוליטית בין הצדדים כללה, בין היתר, הצבת מכשולים לקראת הבחירות בשנה הבאה מצד המחוקקים במדינת הזהב. השיא היה כאשר המושל ניוסאם חתם על הצעת חוק שמכריחה מועמדים לנשיאות לפרסם תצהירי מס מהשנים הקודמות - חוק שכמובן נועד להקשות על הנשיא טראמפ, שסירב לפרסם את נתוני המס שלו.

נתן קליק, דובר משרדו של המושל התייחס לדרישות ה-EPA: "יש משהו משותף לחדשות שיוצאות מהבית הלבן השבוע: הנשיא מנצל את מעמדו וכוחו, ומשתמש בממשל כלי לתקיפת יריביו הפוליטיים. פניית ה-EPA אינה קשורה לאוויר נקי, מים נקיים או לבעיית ההומלסים שיש לנו בקליפורניה. מדובר בנקמה פוליטית נגדנו", הוא אמר.

אנדרו ווילר, ראש ה-EPA (צילום: AP)

כזכור, בשבוע שעבר הודיע הממשל הפדרלי כי הוא מבטל את זכותה של קליפורניה להחמיר את תקני זיהום האוויר במכוניות. צעד זה נתפס כמשמעותי ביותר, שכן מדינות רבות מגדירות את תקני זיהום האוויר בהתאם לזה של קליפורניה. יתרה מכך, יצרניות הרכבים הגדולות בעולם לרוב מיישרות קו עם קליפורניה - מדינה עם קרוב ל-40 מיליון תושבים.

ראש ה-EPA ווילר אף ציין את מצב ההומלסים בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו: "אנחנו מודאגים מאיכות מי השתייה בקליפורניה כי חסרי בית משתמשים במקורות מים כביוב. סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס לא פועלות באופן בהול מספיק כדי לנסות ולמזער את הנזק הבריאותי והסביבתי שמשבר ההומלסים יוצר", הוא כתב.

YOU MIGHT ALSO LIKE