נעצר מנכ"ל החברה שמואשם בהונאת בנקים בסך 70 מיליון דולר
שבוע ימים לאחר הפשיטה שנערכה בביתו במדינת ניו יורק, היום נעצר מייקל מאן, מי שכיהן כבעלים ומנכ"ל של MyPayrollHR. על אף חומרת כתב האישום, ביהמ"ש הסכים לשחררו בערבות עד תחילת משפטו. אם יורשע, הוא עלול להישלח ל-30 שנות מאסר

שבועות בודדים לאחר פיצוץ הפרשה, רשויות החוק בניו יורק עצרו היום (שני) את מייקל מאן, מנכ"ל חברת MyPayrollHR, בחשד להונאת בנקים במסגרתה גנב 70 מיליון דולרים ממאות עסקים קטנים ברחבי המדינה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי החשד, מאן בן ה-49 השיג את מיליוני הדולרים באמצעות הלוואות ועסקאות דומות שקיבל עבור מספר חברות מזויפות שהקים. לאחר שהכסף הועבר לאותן "חברות", מאן דאג להעביר את כספים למספר חשבונות בנק שפתח על שמו ברחבי העולם.

כזכור, מאן היה הבעלים והמנכ"לח של חברת MyPayrollHR, חברה המספקת שירותי הנהלת חשבונות ותשלום שכר לעסקים קטנים. החברה קרסה ב-5 בספטמבר לאחר שהבנקים החלו לחשוד במאן, ועל כן החליטו להקפיא את כלל החשבונות הקשורים אליו.

על פי הודעת משרד התובע בצפון ניו יורק, יותר מאלף עסקים קטנים ברחבי ארצות הברית עשו שימוש בשירותי החברה. הבעלים של אחת מהן, חברת נדל"ן מסן דייגו, סיפר לתקשורת המקומית בדרום קליפורניה מוקדם יותר החודש שהוא וכל עובדיו "השתגעו לגמרי" לאחר קריסת החברה.

סוכני FBI חיפשו אחר מאן בביתו המפואר בעיירה אדינברג בשבוע שעבר (צילום: דיילי מייל)

בשבוע שעבר, סוכני ה-FBI פשטו על ביתו של מאן בעיירה אדינברג שנמצאת כ-45 מייל (כ-70 ק"מ) צפונית לעיר הבירה אולבני. מעט מאוד היה ידוע באותם ימים, ורבים סברו כי מטרת הפשיטה הייתה לאתר מסמכים שיסייעו באיתור הכספים שמאן החביא, אולם כעת, לאחר מעצרו, מתברר כי המטרה המרכזית הייתה לאתר את המנכ"ל כדי להעמידו לדין.

בינתיים, ברשויות המקומיות נעשים מאמצים גדולים לכסות את עלויות הפרשה כדי שעשרות אלפי משפחות יקבלו את שכרם המלא. ב-FBI הקימו אתר אינטרנט עבור עסקים קטנים שעבדו ביחד עם MyPayrollHR, ומושל ניו יורק הורה לפתוח בחקירה פיננסית (בנוסף לחקירה הפלילית) כדי לראות אם היו מעורבים נוספים בתרמית הענק.

מייקל קוניג, עורך דינו של מאן, הסביר כי הם משתפים פעולה באופן מלא עם התביעה הפדרלית כדי "לתת תמונת מצב מדויקת ומפורטת של מה בדיוק אירע". לאחר מעצרו, מאן הובא לבית המשפט, אך השופט הסכים לשחררו בערבות בתנאים מגבילים (היה עליו להפקיד את הדרכון). אם מאן יורשע, הוא עלול להישלח ל-30 שנות מאסר בבית כלא פדרלי. בנוסף, ביהמ"ש עלול להטיל עליו קנס כספי של עד מיליון דולרים, כמו גם תקופת מבחן מפוקחת בת 5 שנים לאחר שחרורו מבית הכלא.

YOU MIGHT ALSO LIKE