מחקר קובע: חתולים זקוקים לבעליהם גם אם אינם מראים זאת
מחקר שנערך ע"י אוניברסיטת אורגן סטייט מצא כי 64% מהחתולים מחזיקים בקשר בריא עם בעליהם. מדובר במחקר הדומה לזה שבחן את הקשר בין תינוקות להוריהם, וכלבים ובעליהם. "חשוב שבעלי חתולים ידעו שהם משמשים כמקור לביטחון עבור החתול"

יש הטוענים שחתולים רואים את בעליהם רק כמקור של מזון, אולם מחקר חדש שפורסם הבוקר (שני) מאשש את מה שחובבי חתולים טוענים כבר שנים ארוכות: חתולים אוהבים את בעליהם וזקוקים להם, גם אם הם אינם מראים את זה בהתלהבות חיצונית.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Current Biology, מצא שהחיבור בין חתולים לבני אדם דומה לזה של כלבים ובני אדם, ואפילו דומה לקשר שקיים בין תינוק לאמו.

חוקרים מאוניברסיטת אורגן סטייט עומדים מאחורי המחקר, והם ניסו לשחזר ניסוי שנערך בשנות ה-70 כדי לבחון את הקשר בין ילדים להורים. במקום תינוקות והוריהם, החוקרים עשו שימוש ב-108 חתולים (70 חתולים בוגרים ו-38 גורים) ובעליהם.

כך פעל המחקר: חתול ובעליו הוכנסו לחדר במשך 2 דקות. לאחר מכן, בעל החתול מתבקש לעזוב במשך 2 דקות, ואז לשוב לחדר ל-2 דקות נוספות. התגובה של החתול במהלך 2 דקות האחרונות הייתה זו שקבעה את מידת הקשר של החתול לבעליו.

בשיטה זו אותרו שני סוגים של חיבורים: "חיבור עם ביטחון" ו-"חיבור ללא ביטחון": "חתול שיש לו חיבור עם ביטחון לבעליו יכול, למשל, להתרגש משובו של בעליו, אבל לאחר מכן לשוב לעסוק במה שעשה קודם לכן. זה דומה מאוד לבני אדם", אמרה כריסטין ויטאלה, החוקרת הראשית. לעומת זאת, חתולים עם חיבור ללא ביטחון הציגו תכונות של חרדה ופחד כאשר בעליהם שבו לחדר, למשל כיווץ הזנב.

לפי המחקר, כ-64% מהחתולים הציגו חיבור עם ביטחון - שיעור דומה לזה במחקרים שבחנו את הקשר של ילדים והוריהם, וכלבים ובעליהם. "מרבית החתולים רוצים שבעליהם יהיו מקור של ביטחון, וזה חשוב שבעלי חתולים ידעו זאת. כשהם נמצאים במקום עם לחץ גדול, הם עלולים להגיב בהתאם", סיכמה ויטאלה.

מחקר זה מצטרף למחקר יפני שפורסם בתחילת השנה, ולפיו חתולים מבינים את שמותיהם, כך שיתכן מאוד שהם מתעלמים מכם כאשר אתם קוראים להם.

YOU MIGHT ALSO LIKE