חברת החשמל בפלורידה תקים אלפי עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אך התושבים עלולים לשלם יותר בחשבון החודשי
חברת FPL אשר משרתת כמחצית מתושבי פלורידה הכריזה על הכוונה להקים אלף עמדות ביותר ממאה מוקדים ברחבי המדינה, ביניהם אתרי תיירות, בילוי ובתי עסק גדולים. בפועל, בחברה רמזו על כך שיבקשו את אישור המחוקקים כדי לייקר את שירותי החשמל, וזאת למרות שעלות הפרויקט לא נחשפה

תושבי פלורידה הנוהגים במכוניות חשמליות קיבלו היום בשורה מצוינת כאשר חברת שירותי החשמל Florida Power & Light, או FPL, הכריזה על כוונתה להתקין כאלף עמדות לטעינת רכבים חשמליים ביותר ממאה מקומות שונים ברחבי המדינה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מחד, עמדות הטעינה לא ירק ישרתו את כל הנהגים ברכבים חשמליים כיום, אלא הן צפויות לעודד תושבים נוספים לנטוש את מכוניות הבנזין ולעבור לרכבים ידידותיים יותר לסביבה. מאידך, יתכן ש-FPL תיאלץ לייקר את שירותיה עבור כל עשרת מיליון הלקוחות שלה בפלורידה (כמחצית מכלל תושבי המדינה).

בהודעתה שפורסמה הבוקר, ראשי FPL הסבירו כי עמדות הטעינה יותקנו לאורך כבישים מהירים מרכזיים, בפארקים ציבוריים, בסמוך למרכזי קניות ואתרי תיירות וליד בתי עסק גדולים במיוחד.

עד כה נבחרו 17 אתרים שבהם יותקנו העמדות כאשר מרביתם ממוקמים במחוז פאלם ביץ', לרבות בסמוך למטה חברת "אופיס דיפו" בבוקה רטון, מלון היוקרה "The Breakers" בפאלם ביץ' ובסמוך לנמל הימי בעיר, כך על פי אליס דיילי, דוברת FPL.

עוד הסבירה דיילי כי ראשי FPL טרם בחרו היכן למקם את העמדות במחוז בראוורד, ובמחוז מיאמי-דייד נקבע לעת עתה מיקומה של עמדה אחת: בסמוך לחוף בעיר סאני איילז ביץ' (Sunny Isles Beach).

ווסט פאלם ביץ' שבפלורידה בה יותקנו מספר עמדות טעינה לרכבים ע"י FPL (צילום: Shutterstock)

בשלב זה, לא ידועה עלות הפרויקט השאפתני, אך ראשי FPL יצטרכו לקבל את אישור המחוקקים בטלהאסי כדי לייקר את שירותי החשמל כדי לממן את התקנת עמדות הטעינה. "מטרת הפרויקט היא להבין את ההשפעה של רכבים חשמליים על רשת החמשל כולה", הסבירה דיילי.

אריק סילאגי, נשיא ומנכ"ל FPL, הסביר כי הפרויקט הוא חלק משאיפת החברה לעשות שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, וזאת בנוסף לכוונת החברה להתקין יותר מ-30 מיליון פאנלים סולאריים עד שנת 2030. עמדות הטעינה יהיו אוניברסליות ויותאמו לכלל סוגי הרכבים החשמליים, לרבות רכבי יוקרה כגון טסלה. כמו כן, ניתן יהיה להטעין רכבים היברידיים (בעלי יכולת הטענה).

"ככל שמכוניות חשמליות הפכו לשכיחות יותר בכבישים שלנו, הפיתוח של עמדות טעינה הופך להכריח להצלחת מערכת התחבורה", אמר מושל פלורידה, רון דה-סנטיס.

YOU MIGHT ALSO LIKE