רשויות הבריאות מזהירות מפני עונת שפעות אלימה במיוחד
על פי ההערכות, עונת המחלות השנתית תהיה קשה במיוחד, וכבר עתה דווח על ילד כבן 4 מדרום קליפורניה שמת כתוצאה מסיבוכים הקשורים לשפעת. קצין הבריאות של מחוז ריברסייד: "אסור לנו לשכוח שמחלת השפעת עדיין עלולה להיות קטלנית"

קשה מאוד לדעת כיצד תיראה עונת השפעות ההולכת וקרבה, אך רשויות הבריאות בארה"ב טוענות שהעונה הקשה שעברה על מדינות רבות בחצי הכדור הדרומי תהיה דומה לזו שצפויה במדינות בחצי הכדור הצפוני.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

באוסטרליה, למשל, עונת השפעות החלה מוקדם מהרגיל. זן קשה במיוחד של שפעת - H3N2 - היה השכיח ביותר במדינה. וכבר עתה מדווח על מקרים רבים של המחלה בארצות הברית, ביניהם גם המקרה של ילד בן 4 ממחוז ריברסייד (דרום קליפורניה) שנפטר כתוצאה משפעת קשה במיוחד.

"אסור לנו לשכוח שמחלת השפעת עדיין עלולה להיות קטלנית", הסביר ד"ר קמרון קייזר, קצין בריאות הציבור במחוז ריברסייד. עוד הסביר הרופא כי "מקרה מוות כה מוקדם בעונת השפעת הוא רמז לכך שהשנה עלולה להיות קשה מאוד", הוא הזהיר. לפי המידע שפורסם ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אשתקד חלו 37-43 מיליון בני אדם ברחבי המדינה בשפעת כאשר 36-61 אלף מקרי מוות קשורים למחלה. עונת השפעת אשתקד החלה ב-1 באוקטובר 2018 והסתיימה רק בחודש מאי האחרון.

ד"ר קמרון קייזר מקבל חיסון, השבוע במחוז ריברסייד (צילום: טוויטר)

כדי להתמודד עם עונת השפעת הקשה שצפויה, רשויות הבריאות ממליצות להתחסן לפני חג ההודיה (השבוע האחרון של נובמבר), אך בו בזמן המליצו להתחסן כבר עתה. עם זאת, לאנשים מבוגרים מומלץ להמתין עד חודש אוקטובר כדי לוודא שהחיסון ימשיך להגן עליהם עד סוף העונה.

ב-CDC הסבירו כי החיסון מיועד לכלל הציבור (החל מגיל חצי שנה), כולל גם נשים בהריון. "קבלת חיסון בזמן הריון מעניק הגנה לאם ולתינוק", נכתב באתר ה-CDC.

YOU MIGHT ALSO LIKE