מנכ"ל חברת הנהלת חשבונות מואשם בגניבת מיליוני דולרים, פשיטה נערכה בביתו בניו יורק
הפרשה החמורה התגלתה די במקריות כאשר מספרי חשבונות הבנק שונו, ובמהרה קרסה חברת MyPayrollHR. הבוקר פשטו סוכני ה-FBI על ביתו של המנכ"ל בסמוך לבירת ניו יורק, ככל הנראה על מנת לאתרו. מושל המדינה: "לא נאפשר למישהו לקחת כסף מהתושבים שעובדים כה קשה"

סוכני FBI פשטו מוקדם יותר היום (שלישי) על ביתו של מייקל מאן, מנכ"ל חברת MyPayrollHR, המואשם כי גנב מיליוני דולרים בעזרת החברה המספקת שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים.

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

משרד ה-FBI בבירת ניו יורק, אולבני, אישר כי סוכניו פשטו על ביתו של מאן בעיירה אדינברג שנמצאת כ-45 מייל (כ-70 ק"מ) צפונית לעיר. רשויות החוק בניו יורק פתחו בחקירה כנגד החברה, שהמטה שלה נמצא בעיירה קליפטון פארק הסמוכה.

על פי החשד, מאן הצליח לגנוב יותר מ-20 מיליון דולר בכך שהעביר כספים שנועדו לתשלום שכר לחשבון בנק על שמו. מוקדם יותר החודש, MyPayrollHR נסגרה באופן פתאומי לאחר שחברה לשירותים פייננסים בשם Cachet דיווחה לרשויות החוק על שינויים שנעשו כדי לנתב מחדש את הכסף.

ונדי סלבקין, עורכת הדין הראשית של Cachet, הסבירה ש-MyPayrollHR נהגה להעביר לה כספים כדי שיחולקו לחשבונות הרלוונטים (בהתאם לשכר העובדים בעשרות החברות שעשו שימוש בשירות). אלא שחשבונות הבנק שאליהם הכספים אמורים לעבור שונו, וכלל הכספים הועברו לחשבון אחר, שכאמור על שמו של מנכ"ל החברה.

התוצאה של המעשה הייתה פאניקה עצומה ששררה בקרב כ-4,000 עסקים קטנים ששכרו את שירותי MyPayrollHR. כל העובדים שמקבלים את שכרם בהפקדה ישירה לא קיבלו שכר עבור אוגוסט, דבר שלמעשה הוביל לפיצוץ הפרשה. חברת Cachet הסכימה לשלם את שכר העובדים מהכיס שלה, תוך כדי שהיא עובדת עם רשויות החוק הפדרליות במטרה לקבל את הכספים בחזרה.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

כמובן שב-FBI סירבו לפרט לגבי מטרת הפשיטה על ביתו של מאן, ולא ידוע מה הוחרם מהמקום, אם בכלל. עם זאת, ב-FBI בודקים את האפשרות שישנם מאות עסקים נוספים שנפלו קורבן לחברת תשלום השכר, ויתכן כי מטרת הפשיטה הייתה לאתר מסמכים שיוכיחו זאת. לעומת זאת, בתקשורת המקומית באולבני דווח כי סוכני ה-FBI דווקא מחפשים אחר מאן עצמו.

"העובדים ובתי העסק עצמם צריכים לקבל תשובות. אני הוראתי למחלקת השירותים הפיננסים לפתוח בחקירה. לא ככה פועלים עסקים בניו יורק, ולא נאפשר למישהו לקחת כסף מהתושבים שעובדים כה קשה עבורו", נמסר ממשרדו של מושל המדינה, אנדרו קואמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE