"אני כאן כדי לומר לך בדיוק מי עשה מה למי": דרמה במהלך טקס הזיכרון לנרצחים בפיגועי 9/11
ניקולס הארוס שאיבד את את אמו לפני 18 שנים לא אהב, בלשון המעטה, את האופן שבו התבטאה חברת הקונגרס אילהאן עומאר על הפיגועים הקשים ("אנשים מסוימים עשו דברים מסוימים"). לאחר הטקס הוא ביקש להבהיר כי "לא דיברתי אליה כאל כדמוקרטית, אלא כחברת קונגרס שצריכה לגלות סימפטיה כלפי בני ארצה"

טקס הזיכרון שנערך אתמול (רביעי) בניו יורק לציון 18 שנים מאז פיגועי 9/11 הפך למעט פוליטי כאשר תושב ניו ג'רזי שאיבד את אמו באירוע הרצחני העביר ביקורת חריפה כנגד חברת הקונגרס הדמוקרטית, אילהאן עומאר.

ניקולס הארוס ג'וניור, שאיבד את אמו בפיגועי ה-9/11; חברת הקונגרס אילהאן עומאר (צילום: Getty Images / AP)

כזכור, חברת הקונגרס עוררה סערה מוקדם יותר השנה כאשר אמרה שהמועצה ליחסי איסלאם בארצות ההברית (ארגון CAIR) "הוקמה לאחר 9/11 כי הם הבינו שאנשים מסוימים עשו דברים מסוימים, ושכולנו בסכנה לאבד את החירות שלנו".

האופן שבו תיארה את רציחתם של מעל ל-3,000 איש היה ככל הנראה הקש ששבר את גב הגמל עבור ניקולס הארוס ג'וניור, שלבש חולצה עם הציטוט האומלל של עומאר במהלך הטקס אתמול. אמו של האריס, פרנסיס, עבדה כמזכירה בבנק ההשעקות Keefe, Bruyette & Woods בקומה ה-89 במגדל הדרומי במנהטן, ושם היא הייתה בבוקר הנורא לפני 18 שנים.

הארוס לא הסתפק רק בללבוש את החולצה, ובמהלך הקראת השמות הוא דיבר על עומאר מבלי להזכיר את שמה: "'אנשים מסוימים עשו דברים מסוימים', אמרה חברת קונגרס חדשה ממינסוטה כאשר נשאלה לגבי הצדקת הקמת CAIR. היום אני כאן כדי לומר לך בדיוק מי עשה מה למי", אמר הארוס כאשר ברקע נשמעו מחיאות כפיים של חלק מבאי הטקס.

הוא המשיך ואמר "גברתי, אנחנו יודעים בדיוק מה קורה באופן אובייקטיבי לחלוטין. אין שום אי-ודאות. למה את מבולבלת? ביום ההוא, 19 מחבלים איסלאמיסטים החברים באל קאעידה רצחו מעל 3,000 בני אדם וגרמו לפגיעה כלכלית של מיליארדי דולרים. האם זה ברור? ובנוגע ל'למי?' שלך, אני הותקפתי, חברים וקרובי משפחה שלך הותקפו, החירות שלנו הותקפה והעקרונות של המסורת היהודית-נוצרית הותקפו. זה מה שאנשים מסוימים עשו. עכשיו את מבינה?", הוא המשיך.

לסיום ביקש הארוס מעומאר "להפגין כבוד כלפי הנרצחים כפי שנדרש ממך כחברת קונגרס".

הארוס במהלך הטקס, אתמול בניו יורק (צילום: Getty Images)

לאחר הטקס סיפר הארוס לרשת סי. אן. אן. כי הוא "נפגע באופן אישי ובשם משפחתו וכלל הקורבנות של 9/11" לאחר ששמע את האמירות המקוממות של עומאר: "כבנה של קורבן הפיגועים, עליי לוודא שלא פוגעים בזיכרון הנרצחים", הוא אמר.

עוד הסביר הארוס כי לא התכוון להפוך את האירוע לפוליטי: "לא דיברתי אליה כאל אישה או כדמוקרטית, אלא כחברת קונגרס שצריכה לגלות סימפטיה כלפי בני ארצה".

חברת הקונגרס עומאר לא הגיבה לסערה, אך צייצה אתמול בבוקר וכתבה ש"פיגועי 9/11 היו מתקפה כנגד כולנו. אמשיך להילחם למען משפחות כוחות ההצלה והמשטרה, ואלה שאיבדו את יקיריהם".

YOU MIGHT ALSO LIKE