ממשל טראמפ מבקש לאסור על מכירת טבק בטעמים לסיגריות אלקטרוניות
לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, כ-450 איש אושפזו ברחבי 33 מדינות בעקבות עישון של טבק באמצעות מכשירי אידוי ("וייפורייזר"). בממשל מבקשים לפעול בדומה לסן פרנסיסקו ומישיגן, ולהוציא את המוצר מחוץ לחוק. שר הבריאות אזר: "לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שמוצרים אלה הופכים לשכיחים ומובילים צעירים להתמרכות לסיגריות 'רגילות'"

הממשל בראשות הנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר היום (רביעי) כי בכוונתו לאסור על מכירת טבק בטעמים למכשירי אידוי ("וייפורייזר"), וזאת בשל אשפוזם של מאות בני אדם ברחבי ארה"ב.

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

"ממשל טראמפ מבקש להבהיר כי הוא מתכוון 'לנקות' את שוק הטבק בטעמים במטרה לעצור את מגפת ה'וייפינג' בקרב צעירים אשר משפיעה על משפחות, ילדים, בתי ספר וקהילות שלמות", נמסר משר הבריאות ושירותי האנוש, אלכס אזר. עוד כתב השר כי "לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שמוצרים אלה הופכים לשכיחים ומובילים צעירים להתמרכות לסיגריות 'רגילות'".

כזכור, לפני שבוע בדיוק פרסמנו כי מישיגן הפכה למדינה האמריקאית הראשונה שאוסרת על מכירת המוצר, וזאת לאחר שמושלת המדינה השתמשה בכוחה כדי להכריז על מצב חירום בריאותי - דבר שאמור לאפשר את הוצאת המוצר מהחוק בזמן שבית המחוקקים המקומי ידון בחוק קבוע שיטפל בנושא. בתחילת הקיץ הודיעה עיריית סן פרנסיסקו כי תאסור על מכירת טבק בטעמים למכשירי אידוי בתחומה, ובכך הפכה לעיר הראשונה בארצות הברית לפעול באופן זה.

ההחלטה לנסות ולמגר את התופעה ברמה הלאומית מגיעה, כאמור, בעקבות מחלות מסתוריות שבהן חלו מעשנים במכשירי אידוי. על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפחות 450 איש נזקקו לאשפוז ב-33 מדינות שונות. לפחות שישה מקרי מוות קשורים למחלות הללו.

ביום שישי האחרון פורסמה אזהרה ע"י ה-CDC בנוגע לעישון ממוצרי אידוי, בייחוד בנוגע למוצרים שנכשים ממוכרים ברחובות. חשוב להבהיר כי על אף העובדה שמאות חלו בעקבות העישון, רשויות הבריאות לא הצליחו להצביע על גורם מיוחד, למשל טבק של חברה מסוימת או מכשיר אידוי מסוים. עם זאת, החשד הוא שמדובר במוצרים מזוייפים שנמכרים ברחובות, ועל כן פורסמה האזהרה.

 

הנשיא טראמפ ושר הבריאות ושירותי האנוש, אלכס אזר, הבוקר בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

השבוע שבו חברי הקונגרס לוושינגטון לאחר חופשה בת חודש, ורבים מהמחוקקים קוראים לפעול באופן גורף ולהכריז על ריקול של כל מוצרי הטבק הקשורים לסיגריות אלקטרוניות. "אני דואג מכך שדור שלם מאמין שסיגריות אלקטרוניות הם מוצר בטוח ובריא", אמר הסנאטור מיט רומני (רפובליקני, יוטה).

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, הבטיח לקדם חקיקה שתאסור על מכירת טבק בטעמים במדינתו. בציוץ שפרסם ביום שני הוא כינה את מגפת הווייפינג כ"תופעה מסוכנת לבריאות הציבור". גם אשת הנשיא, מלאניה טראמפ, פרסמה הודעה בנושא ובו כתבה: "אני מאוד מודאגת ממגפת ה'וייפינג' בקרב ילדנו. עלינו לעשות ככל שניתן כדי למנוע מחלות הקשורות לטבק וכדי למנוע מסיגריות אלקטרוניות להיות עוד תחנה בדרך לעישון של סיגריות 'רגילות'".

YOU MIGHT ALSO LIKE