"הפיגועים נחרטו בזיכרון של כל אמריקאי": הנשיא טראמפ מציין 18 שנים ליום ששינה את ארה"ב
בשעה זו נערכים טקסים במוקדי הפיגועים בניו יורק, וושינגטון ופנסילבניה, לכבוד אלפי הנספים, הן באותו בוקר קשה והן אלה שמתו בשנים האחרונות לאחר שחלו במחלות קשות. הנשיא טראמפ: "אין ביכולתנו למחוק או לבטל את הרוע שצץ באותו יום ארור, אך אנחנו תמיד נתמוך בכם ומבטיחים כי יקירכם לעולם לא ישכחו"

ברחבי ארצות הברית מציינים בשעה זו 18 שנים לאירוע ששינה את ארצות הברית, ואולי את העולם כולו: פיגועי 9/11. יותר מ-3,000 בני אדם נרצחו במהלך הפיגועים, ומניין הקורבנות רק עולה בשל מחלות קשות שבהן חלו שוטרים, פרמדיקים וכבאים שהוזעקו לתופת בניו יורק, בוושינגטון ובפנסילבניה.

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה במהלך דקת דומייה שנערכה מחוץ לבית הלבן, הבוקר בוושינגטון די. סי. (צילום: AP)

הבוקר הגיעו הנשיא טראמפ ורעייתו, מלאניה, לפנטגון, שם נערך אחד משלושה טקסים מרכזיים בנוכחות בני המשפחה של ההרוגים. "התקיפה ב-11 בספטמבר נחרטה בזיכרון ובנשמה של כל אמריקאי. זה היה יום מלא בהלם, אימה, יגון וזעם", אמר הנשיא בפתיחת דבריו בטקס.

"לבני המשפחה שהצטרפו אלינו, זהו היום שבו אתם מציינים אובדן אישי וקבוע. זהו היום ששוחזר בזיכרון שלכם אלפי פעמים: הנשיקה האחרונה, שיחת הטלפון האחרונה והפעם האחרונה שבה שמעתם את המילים היקרות, 'אני אוהב אותך'", אמר הנשיא, שבמקור מניו יורק. עוד ציין טראמפ כי "מלאניה ואני עומדים לצדכם במהלך האבל".

"אנחנו מגיעים לכאן מתוך הידיעה שאין ביכולתנו למחוק או לבטל את הרוע שצץ באותו יום ארור, אך אנחנו תמיד נתמוך בכם ומבטיחים כי יקירכם לעולם לא ישכחו", סיכם הנשיא.

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה בטקס שנערך בפנטגון מוקדם יותר היום (צילום: AP)

לאחר דברי הנשיא, שמותיהם של נרצחי הפיגוע הוקראו בקול רם, וזרי פרחים הונחו במקום שבו המטוס פגע בבניין משרד ההגנה. בהמשך היום יערך טקס נוסף שבו הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש (שהיה הנשיא בעת פיגועי ה-9/11 לפני 18 שנה) יניח גם הוא זר פרחים. במקביל, סגן הנשיא פנס ייצג את הממשל בטקס שיערך בשאנקסוויל (פנסילבניה), בסמוך לאתר הזיכרון שנבנה במקום שבו טיסת יונייטד 93 התרסקה.

במקביל, הטקס בניו יורק נפתח ושמותיהם של כ-2,600 הרוגים הוקראו בקול רם באנדרטה הלאומית והמוזיאון לפיגועי 11 בספטמבר, שנמצא במקום בו שני המגדלים העצומים עמדו. אך טקס פרטי זה אינו הדבר היחיד שתושבי ניו יורק יראו שקשור ליום השנה ה-18 לפיגועים.

אנדרטה לזכר כבאים שנהרגו בדאונטאון מנהטן, הבוקר (צילום: AP)

צפונית מהמקום שבו עמדו מגדלי התאומים, בסמוך לגשר ג'ורג' וושינגטון, יתנוסס דגל ארה"ב שגודלו 60 רגל על 90 רגל (כ-18 מטר על 27 מטר), ומשקלו כ-450 פאונד (כ-200 ק"ג). בהמשך היום, כאשר השמש תשקע, יודלקו שני זרקורים חזקים במיוחד במקום בו עמדו גורדי השחקים. במזג אוויר בהיר ניתן לראות את האור הזה גם במרחק של כ-60 מייל (כ-100 ק"מ).

השנה יתאפשר לבאי הטקס בניו יורק לבקר גם בפינת הנצחה שנפתחה בחודש מאי האחרון לזכרם של יותר מאלפיים שוטרים, כבאים ועובדי ממשל אחרים שמתו בשנים שלאחר הפיגועים בשל מחלות עור ונשימה.

קרובי המשפחה של אלפי ההרוגים הגיעו הבוקר לטקס שנערך בניו יורק (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE