איגוד הרובאים תובע את סן פרנסיסקו בעקבות הגדרתו כארגון טרור
ימים ספורים לאחר ההחלטה הסמלית שהתקבלה ע"י מועצת המפקחים בעיר, אתמול שדולת הנשק החזקה NRA הגישה תביעה בביהמ"ש הפדרלי בטענה לפגיעה בחופש הביטוי. "הסבירו לנבחרי הציבורי כי לא ניתן להשתיק או להעניש את אלה שלא מסכימים עם דעותיהם", נכתב בתביעה

איגוד הרובאים הלאומי (NRA) הגיש אתמול תביעה כנגד עיריית סן פרנסיסקו בעקבות הצבעה שנערכה ע"י מועצת המפקחים בעיר במסגרתה שדולת הנשק האמריקאית הוגדרה כארגון טרור.

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי של צפון קליפורניה, ובה ראשי ה-NRA טוענים שסן פרנסיסקו הפרה את חופש הביטוי שלהם מסיבות פוליטיות. עוד נטען בתביעה כי בכירים בעיר מאיימים להחרים חברות או יחידים בעלי קשרים עם ה-NRA.

"אנחנו מבקשים מבית המשפט להתערב ולהסביר לנבחרי הציבור שחופש הביטוי משמעו שלא ניתן להשתיק או להעניש את אלה שלא מסכימים עם דעותיהם", נכתב בתביעה.

מפגינים נגד ה-NRA במהלך "March for our Lives" ב-2018 (צילום: AP)

כזכור, בשבוע שעבר הצביעו חברי מועצת המפקחים פה אחד בעד הגדרת ה-NRA כארגון טרור, אך מדובר בהחלטה סמלית ולא מחייבת. עם זאת, בעירייה אמרו ההחלטה משמשת כ"המלצה עבור כל תושבי סן פרנסיסקו שלא ינהלו קשרים עסקיים עם הארגון".

ויליאם ברואר, עורך הדין של איגוד הרובאים, כינה את החלטת העירייה כ"תקיפה כנגד כל ארגוני השדולה ברחבי ארצות הברית. אין שום מקום להתנהגות כזו מצד הרשות המקומית. למרבה המזל, איגוד הרובאים זוכה להגנת התיקון הראשון לחוקה בדומה לכל אזרחי ארה"ב", הוא אמר.

כאמור, ההחלטה היא יותר סמלית מאשר כל דבר אחר, והיא אושרה שבועות בודדים לאחר אירועי הירי הקטלני בפסטיבל מזון שנערך בגילרוי, עיר שממוקמת לא הרחק מסן פרנסיסקו. בעת ההצבעה התייחסו לאירוע הירי וציינו כי במהלך 2019 התרחשו יותר אירועי ירי המוניים מאשר ימים.

הזירה המשפטית בקליפורניה אינה היחידה שבה ה-NRA נאבק, שכן גם משרד התובע הכללי בניו יורק מנהל חקירה נגד התנהלות הארגון. ב-NRA גם נאבקים בבעיות פנימיות, שכן מוקדם יותר השנה התפטר נשיא הארגון, אוליבר נורת'.

ויין לה-פייר, מנכ"ל ה-NRA. אחרי עזיבת הנשיא מוקדם יותר השנה, הוא מוביל את התביעה נגד סן פרנסיסקו (צילום: AP)

בעיריית סן פרנסיסקו הגיבו לתביעת ה-NRA באופן מאשים: "איגוד הרובאים מעדיף להתעסק בתביעות בבית המשפט מאשר לטפל ב'מגפה' של אלימות בכלי נשק", נמסר מג'ון קוטה, דובר התובע הכללי של סן פרנסיסקו.

עוד אמר קוטה כי "היה עדיף לעם האמריקאי אם ה-NRA היה מפסיק לנסות להכניס רובי סער לקהילותנו, ובמקום זאת יעשה משהו כדי לטפל בנושא. בדיקות רקע מקיפות, איסור על מכירת רובי סער והגבלת מחסניות בעלות קיבולת גבוהה הם מקום טוב להתחיל בו".

YOU MIGHT ALSO LIKE