חקירת אסון השריפה בספינה: סוכני ה-FBI פשטו על משרדי חברת הצלילה
אתמול הגיע כוח מיוחד המורכב ממספר גופי אכיפת חוק מקומיים ופדרלייים אל משרדי חברת Truth Aquatics והחרימו מחשבים ומסמכים נוספים. במקביל, צוללנים מקווים כי יצליחו לחלץ את הגופה האחרונה מהספינה ולהתקדם בחקירה. " זה תלוי במזג האוויר יותר מכל דבר אחר", אמרו במשטרה

רשויות החוק בדרום קליפורניה הגיעו אתמול (ראשון) כשהם חמושים בצווי חיפוש למשרדי חברת Truth Aquatics בסנטה ברברה, אותה חברה שהפעילה את הספינה שעלתה באש בשבוע שעבר באסון שבו 34 איש קיפחו את חייהם.

סוכנת ה-FBI במשרדי החברה בסנטה ברברה, אתמול (צילום: AP)

סוכני ה-FBI, הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF) ומספר סוכניות מקומיות פשטו במקביל על שלושה מוקדים: משרדי החברה ושתי ספינות נוספות הנמצאות בבעלותה, כך על פי סגן אריק ראני ממשרד השריף של מחוז סנטה ברברה. לדבריו, מטרת צווי החיפוש היא לקבוע האם ניתן היה למנוע את הטרגדיה והאם החברה עברה על החוק. עשרות סוכנים השתתפו בפשיטה והחרימו מסמכים, קבלות ומחשבים.

כזכור, לפני שבוע ימים דווח על אש שפרצה בשעות הבוקר הקטנות על ב"קונספשן" בזמן שעגנה בסמוך לאי סנטה קרוז לקראת יומו השלישי של חופשת צלילה מיוחדת שנערכה לכבוד חג הלייבור דיי שחל באותו היום. תחילה דווח על נעדרים, ומשפחות הנוסעים קיוו לקבל בשורות טובות בנוגע ליקיריהן. אלא שכבר באותו ערב היה נראה שרק חמישה אנשי צוות הצליחו לשרוד את התופת, ובמשמר החופים אמרו כי "עלינו להיות מוכנים לגרוע מכל".

33 גופות חולצו בימים האחרונים, אך תנאי מזג האוויר הקשים הובילו להפסקת מאמצי חילוץ הגופה האחרונה, כך על פי סגן ראני. "אנחנו מקווים שהצוללנים יוכלו להמשיך היום, אך זה תלוי במזג האוויר יותר מכל דבר אחר", הוא אמר.

 

34 בני אדם קיפחו את חייהם. הראשיות מנסות להבין כיצד השריפה התחילה (צילום: AP)

 

כבר ביום חמישי פרסמנו כי החקירה מתמקדת כעת באנשי הצוות ובשאלה האם הם פעלו כראוי כאשר נטשו את כלי השיט הבוער בזמן שיציאתם של עשרות הנוסעים נחסמה. סגן ראני סירב למסור פרטים בנוגע לציוד שהוחרם ממשרדי החברה, אך מומחים הסבירו שופטים מעניקים צווי חיפוש לחברות רק כאשר ישנה סבירות גבוהה שפשע כלשהו בוצע. 

מחקירה ראשונית עולה כי הספינה עברה את שתי ביקורות הבטיחות האחרונות שלה ללא כל קושי, ונוסעים שמכירים את החברה טוענים שהיא תמיד מדגישה את נושא הבטיחות.

החקירה אף מתמקדת במה בדיוק הוביל לדליקה הקטלנית. על פי החשד הראשוני מדובר בקצר חשמלי במקום שבו כל הנוסעים הטעינו את הסמארטפונים והמצלמות במהלך הלילה, אך טרם התקבל אישור על כך.

YOU MIGHT ALSO LIKE