"התחזו לעובדי ה-IRS וסושיאל סקיורטי": 3 תושבי ניו יורק גנבו מיליוני דולרים בהונאה טלפונית
שני תושבי לונג איילנד וגבר נוסף מקווינס מואשמים שניהלו באמצעות מוקד שיחות בהודו תרמית ענק. השבוע הגישו רשויות החוק הפדרליות כתב אישום חמור נגדם, והם עלולים להישלח ל-20 שנות מאסר. בכיר ב-IRS: "הנאשמים השתמשו בשיטת הפחדה ואיימו על אזרחים חפים מפשע, כולל קשישים ואלמנות"

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר בבית המשפט הפדרלי בניו יורק כנגד שלושה גברים מלונג איילנד וקווינס בחשד שניהלו תרמית בינלאומית בה גנבו מיליונים לאחר שהתחזו לעובדי רשות המסים, סושל סקיורטי ועוד.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

השלושה – כמאל ג'אפר בן ה-51 מסאות' הנטינגטון, ג'מאל ג'אפר בן ה-48 מהנטינגטון וארמוגהנל אסר בן ה-68 מקולג' פוינט (קווינס) - הובאו לביהמ"ש באיסליפ ביום רביעי האחרון לאחר שהואשמו בקשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון.

על פי החשד, בין ינואר לספטמבר 2018 השלושה פעלו ביחד עם מוקד שיחות ("קול סנטר") בהודו, והתקשרו לעשרות אלפי איש ברחבי ארה"ב תוך כדי שהם מתחזים לעובדי ה-IRS, סושיאל סקיורטי, סוכנות אכיפת הסמים (DEA) ועוד, כך על פי ריצ'רד דונאהיו, התובע הפדרלי של מזרח ניו יורק.

לקורבנות נאמר שהם חייבים כסף לממשל או לגוף מסוים (בהתאם לשיחה), ואיימו עליהם כי הם ייעצרו אם הם לא יכסו את החוב. הם סיפקו לקורבנות מספרי בנק שנפתחו תחת שמות בדויים, וברגע שהכסף הועבר אליהם הם משכו אותו והעבירו אותו דרך לפחות 3 חשבונות נוספים.

ריצ'רד דונאהיו, התובע הפדרלי של מזרח ניו יורק (צילום: רויטרס)

"כך הם פעלו במשך 9 חודשים שלמים והצליחו לגנוב יותר מ-2 מיליון דולר", אמר דונאהיו, שהוסיף כי יבקש להטיל 20 שנות מאסר על כל אחד מהנאשמים במידה שהם אכן יורשעו.

ג'ונתן לארסן, מפקד יחידת החקירות של ה-IRS, אמר לאחר הגשת כתבי האישום כי "הנאשמים השתמשו בשיטת הפחדה ואיימו על אזרחים חפים מפשע, כולל קשישים ואלמנות, כדי להרוויח באופן אישי".

YOU MIGHT ALSO LIKE