נחשפה כנופיית הברחות ממקסיקו: מאות אלפי דולרים וכמות עצומה של סמים הוחרמו
בתום חקירה בינלאומית ממושכת, רשויות החוק עצרו כ-30 חשודים, ביניהם אזרחי ארה"ב, קנדה, סרביה, וסין. על פי התביעה, הם "עשו שימוש בטלפון נייד משופר שעבר הצפנה הדומה לזו של מכשירי קשר צבאיים". אם יורשעו, הם עלולים להישלח למאסר עולם

התביעה הפדרלית בקליפורניה חשפה כי 30 איש הואשמו באופן רשמי בקשר לפרשת הברחת סמים ממקסיקו לדרום קליפורניה וקנדה, כך נודע אמש (חמישי).

יותר מאלף פאונד של סמים שונים הוחרמו במהלך המבצע (צילום: משרד התביעה הפדרלי במרכז קליפורניה)

לפחות 13 מהחשודים כבר נעצרו בקשר לפרשה החמורה, שעל פי החשד במסגרתה הובחרו כמויות אדירות של סמים שונים מדרום ומרכז אמריקה, לרבות קוקאין, מתאמפטמין והרואין. פרסום החקירה מגיע בתום מאמץ משותף ובינלאומי של סוכנויות וגופי אכיפת חוק שונים.

עוד נמסר כי בין החשודים ישנם אזרחים מקנדה, מקסיקו, סרביה, סין וסודן.

מתוך 13 העצורים הראשונים, 3 נעצרו בלוס אנג'לס ו-7 נוספים נעצרו בסיאטל ובוונקובר שבקנדה. 3 חשודים נוספים כבר נמצאים מאחורי סורג ובריח בגין עבירות אחרות, והם צפויים לעבור לחזקת הרשויות הפדרליות כדי שיועמדו לדין גם בגין מעורבותם בהברחת הסמים.

במהלך המבצע, רשויות החוק השונות החרימו 944 פאונד (כ-430 ק"ג) של קוקאין, כ-20 פאונד (כ-10 ק"ג) הרואין, 103 פאונד (כ-45 ק"ג) מת' ו-106 פאונד (כ-50 ק"ג) "MDMA", המוכר לרוב כ"אקסטזי".

בנוסף, במהלך מעצר החשודים בוונקובר הוחרמו מזומנים בסך 811 אלף דולר קנדי (כ-615 אלף דולר אמריקאי).

יותר מ-800 אלף דולר קנדי הוחרמו מהחשודים לאחר מעצרם (צילום: משרד התביעה הפדרלי במרכז קליפורניה)

מכתבי האישום עולה כי לפחות חלק מהחשודים רכשו כמויות גדולות של קוקאין וקריסטל מת' בארצות הברית והבריחו את הסמים לקנדה, ועל כך הם קיבלו תשלום וכדורי אקסטזי שהוברחו בחזרה לארצות הברית.

"כלל החשודים עשו שימוש בטלפון נייד משופר שעבר הצפנה הדומה לזו של מכשירי קשר צבאיים. בכך התאפשר להם לשוחח על ההברחות באופן חופשי", נכתב ע"י משרד התובע הפדרלי. עוד נמסר כי מבצע ההברחות נחשף לאחר שאחד החשודים נעצר והסכים לשתף פעולה עם החוקרים.

כחלק מההברחות, מדי שבוע היה מגיע משלוח של MDMA ללוס אנג'לס, ובתמורה בלדרי סמים העבירו קוקאין לקנדה. מהחקירה עולה כי החשודים עשו שימוש במחסנים שהשכירו ובהם הושארו הסמים. כך למשל, אחד החשודים נעצר בסמוך למחסן ששכר בעיר רדלנדס (דרום קליפורניה). בחיפוש במכוניתו נמצאו כ-100 פאונד (כ-45 ק"ג) של מת'.

"כנופיית ההברחות פעלה באופן זהיר ולא אופייני", אמרו בתביעה והסבירו כי כלל המעורבים עברו בנקודות המעבר בגבול ללא סמים כדי לבחון את תהליך הבדיקה ולוודא שאינם מעלים חשש. מעבר לכך, לחוקרים נודע כי החשודים תכננו להרחיב את פעילותם ולהתחיל לפעול באוסטרליה וניו זילנד.

אם יורשעו, כלל המעורבים עלולים להישלח למאסר עולם כאשר במשרד התובע הפדרלי הוסיפו כי תקופת מאסר מינימלית של 10 שנים תחול על החשודים במידה שהם יימצאו אשמים.

YOU MIGHT ALSO LIKE