מחדל במיאמי: מכונאי באמריקן איירליינס חיבל במטוס כדי שיתבקש לעבוד שעות נוספות
בחקירתו טען המכונאי כי ספג פגיעה כלכלית קשה מפיצוץ המו"מ בין איגוד העובדים לחברת התעופה, ולכן בחר לשבש את המערכת החשובה המספקת נתונים כגון מהירות וזווית האף של כלי הטיס

מכונאי מטוסים שהועסק ע"י חברת התעופה אמריקן איירליינס בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי, מואשם כי שיבש את ההפעלה התקינה של מערכת קריטית באחד המטוסים של החברה במהלך הקיץ.

אילוסטרציה (צילום: AP)

האירוע התרחש ב-17 ביולי כאשר כ-150 נוסעים כבר עלו על המטוס והתכוננו לקראת הטיסה הקצרה לאיי בהאמה. צוות הטיסה הבחין בתקלה עוד כשהם בקרקע, והם נאלצו לבטל את הטיסה ולהעביר את הנוסעים למטוס חלופי.

המכונאי, עבדול מג'יד אלאני, מואשם כי פעל במזיד כאשר חיבל במטוס ובמערכת הניווט. במהלך חקירתו הוא סיפר כי לא התכוון להסב נזק למטוסים או לנוסעים. לטענתו, הוא סבר כי התקלה תתגלה לפני ההמראה והמטוס יועבר לאזור התחזוקה, ובכך הוא יתבקש לעבוד שעות נוספות. לדבריו, הוא ספג פגיעה כלכלית מכך ששיחות המו"מ בין איגוד העובדים לחברת התעופה נתקעו.

אזור התחזוקה של אמריקן איירליינס במיאמי (צילום: אמריקן איירליינס)

על פי החשד, אלאני השתמש בדבק תעשייתי כדי להדביק חתיכת ספוג על חיישן, שמעביר לטייסים מידע קריטי כגון מהירות המטוס, זווית אף ועוד. "החשוד חשב רק על עצמו ועל הרווח האישי שלו והתעלם לחלוטין מכך שסיכן את חיי 150 איש", נכתב בכתב האישום שהוגש נגד המכונאי.

מחברת התעופה נמסר כי "טיסה 2834 שבה לשער והמטוס הועבר לתחזוקה. כלל הנוסעים הועברו למטוס חלופי לנסאו. כאשר פעולת החבלה התגלתה, הזעקנו את רשויות החוק הפדרליות שלקחו פיקוד על החקירה", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE