סופת ההוריקן "דוריאן" ממשיכה להכות בחוף המזרחי, 4 התחשמלו למוות בפלורידה וצפון קרוליינה
אומנם לא מדובר באותה סערה עוצמתית שגרמה לעשרות הרוגים ונזק בלתי נתפס לאיי הבהאמה, אך סכנת שטפונות עדיין קיימת, בעיקר בצפון ודרום קרוליינה. 4 אמריקאים נהרגו לאחר שעשו שימוש בכלים חשמליים בזמן ההוריקן העוצמתי

סופת ההוריקן דוריאן המשיכה לאיים גם היום על מיליונים במזרח ארצות הברית, ולאחר שחלפה על פני פלורידה ולא היכתה במדינה באופן ישיר, כעת הסערה העוצמתית מכה בצפון ודרום קרוליינה.

נזק כבד נגרם בעיירה קרוליינה שורס (Carolina Shores) הממוקמת בסמוף לים (צילום: AP)

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בפלורידה וצפון קרוליינה בעקבות ההוריקן. על פי הדיווחים, מדובר בארבעה גברים שמתו באירועים שונים, כולם קשורים להתחשמלות. חלקם ניסו לגזום עצים כדי למזער את הנזק לביתם, חלקם השתמשו בכלים חשמליים ע"מ להתקין קרשי עץ על החלונות.

מחזה נדיר בקוקו ביץ': חבילות קוקאין נשטפו אל החוף

כרבע מיליון בתים ובתי עסק נותרו ללא חשמל, בעיקר לאורך קו החוף בשתי הקרוליינות. בצ'ארלסטון, העיר הגדולה בדרום קרוליינה, נרשמו הבוקר (חמישי) רוחות במהירות של 105 מייל לשעה (כ-165 קמ"ש), וכתוצאה מכך הוסב נזק כבד לתשתיות כגון עמודי חשמל.

כבאים בנורת' מירטל ביץ' עורכים סיור רגלי באחת השכונות בעיר (צילום: AP)

למרבה המזל, הסופה ממשיכה להיחלש לאחר שהיכתה באיי בהאמה, ורבים מ-1.5 מיליון התושבים שפונו קיבלו אישור לשוב לבתיהם. מושל דרום קרוליינה, הנרי מק'מסטר, ביקש מהתושבים לגלות עירנות יתרה גם אם התאפשר להם לשוב הביתה: "אל תופתעו אם יש מים בבית, יתכן שיש גם חיות או נחשים. נא להיות זהירים", אמר המושל.

על פי ההערכות, הסופה תמשיך לנוע צפונה ותגיע במהלך הלילה או במהלך בוקר יום שישי אל חלקה הצפוני של צפון קרוליינה. בווירג'יניה, שממוקמת מצפון למדינה, צווי הפינוי עדיין בתוקף.

"לילה ארוך לפנינו. אני רוצה לנצל את ההזמנות לומר לכל התושבים, הישארו היכן שאתם נמצאים כעת. אל תצאו מהבתים ואל תעלו על הכבישים עד שהסערה תחלוף", אמר לפני זמן קצר מושל צפון קרוליינה, רוי קופר.

כמויות גדולות של גשם יירדו לאורך החוף המזרחי על אף ההערכות שהסופה תנוע צפונה (צילום: NWS / גוגל מפות)

על פי שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (NWS), ב-12 השעות הקרובות צפויה לרדת כמות גדולה של גשם - כ-15 אינץ' (כ-38 ס"מ) - וקיים חשש כבד לשטפונות. 

במקביל, מניין ההרוגים באיי בהאמה ממשיך לטפס, ונכון לשעות הצהריים של יום חמישי המספר המעודכן עומד על 20.

YOU MIGHT ALSO LIKE