אנטישמיות בניו יורק: תקיפה שלישית של חרדי ברחובות העיר בשבוע האחרון
המשטרה המקומית תרה אחר שני חשודים שהיכו חרדי כבן 45 בפניו עם אבזם של חגורה. אירוע זה נחקר כפשע שנאה, בדומה לשתי התקיפות שאירעו בשבוע שעבר בברוקלין. בנוסף על כך, ב"ניו יורק טיימס" פורסם במהלך סוף השבוע שכתובות נאצה אנטישמיים נמצאו בבית נופש בקווינס

רשויות החוק בניו יורק מחפשות אחר שני חשודים שתקפו חרדי מחוץ לבית כנסת בברוקלין, במה שמסתמן כתקיפה השלישית של יהודים ברחובות ניו יורק בשבוע האחרון.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, התקיפה אירעה בשכונת מידווד בערב יום שבת. הקורבן, גבר כבן 45, הלך ברגל בשכונה כאשר הבחין בשני אלמונים שותים אלכוהול מחות לבית הכנסת בפינת שד' J ורחוב 15.

השלושה החלו להתווכח, ובשלב מסוים אחד החשודים דחף את האיש על הקרקע, הוריד את החגורה מהמכנס שלו והיכה אותו בפניו באמצעותה. החשודים נמלטו מהזירה, ופרמדיקים העניקו טיפול ראשוני לפצוע, שסבל מחתכים בפניו ובראשו.

דב היקינד, חבר בבית הנבחרים המקומי של ניו יורק, התייחס לאירוע בטוויטר: "צעקו לעבר צעיר 'יהודי מזד**ן' ואז היכו אותו עם אבזם של חגור", הוא צייץ.

כאמור, מדובר בתקיפה השלישית של יהודים ברחובות ניו יורק בשבוע האחרון. כזכור, בבוקר יום שלישי, צעיר ממוצא אפרו-אמריקאי תקף חרדי כבן 63 עם סלע בזמן שצעד בפארק "לינקולן טרס" ברובע בברוקלין. במהלך חקירתו סיפר הקורבן כי החשוד צעק לעברו, "יהודי מסריח" בזמן התקיפה.

יומיים לאחר מכן, אבן נזרקה אל עבר חרדי שנהג במאשית ועמד ברמזור אדום בשכונת קראון הייטס. כתוצאה מפגיעת האבן, חלון המשאית נופצה והנהג נחתך בפניו. למרות זאת, הוא סירב לקבל טיפול רפואי מכוחות ההצלה שהוזעקו למקום.

שתי תקיפות אלה, כמו גם התקיפה מערב שבת, נחקרות כפשע שנאה. מתחילת השנה דווח על כ-150 פשעי שנאה אנטישמיים בחמשת הרובעים של ניו יורק, עלייה משמעותית לעומת שנת 2018, אז נרשמו 88 מקרים דומים ב-8 החודשים הראשונים של השנה.

הסלע ששימש את החשוד בתקיפה הראשונה מבין השלוש (צילום: טוויטר / משטרת ניו יורק)

במקביל לכך, במהלך סוף שבוע פורסם ע"י העיתון "ניו יורק טיימס" כי כתובות נאצה גזעניות ואנטישמיות נמצאו בביץ' קלאב היוקרתי "סילבר גאל" בקווינס. על פי הדיווחים, במגרש המשחקים של אתר הנופש רוססו כתובות פוגעניות כגון "הייל היטלר" ו"תא גזים", וזאת בנוסף לצלבי קרס שרוססו על גבי הקירות.

הנהלת האתר כבר צבעה את האזור מחדש כדי למחוק את הכתובות, אז קודם לכן המשטרה הוזעקה למקום וחקירה נפתחה. הארולד ברטשטיין, בנם של ניצולי השואה וחבר ב"סילבר גאל" במשך כ-20 שנה, סיפר על תחושותיו בעקבות המקרה הקשה: "אפשר לעבור הלאה ולהתייחס לזה כאל מעשה קונדס, אבל זה הרבה מעבר לכך. בייחוד כאשר חושבים על העלייה באנטישמיות בשנים האחרונות", הוא אמר.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, התייחס לפרשה בחשבון הטוויטר שלו: "ניצולי השואה יכולים להתייחס לניו יורק כביתם, ואנחנו ניצבים לצדם במאבק כנגד האנטישמיות. לא ניתן לשנאה להפחיד אותנו, נעשה ככל שביכולתנו לשמור על כל התושבים".

אתר הנופש לצד אחת מכתובות הנאצה שנמצאו במקום (צילום: ניו יורק טיימס / פליקר)

YOU MIGHT ALSO LIKE