"דוריאן" מתקרבת לעבר חופי ארה"ב, תושבים רבים הורו להתפנות מבתיהם
על אף העובדה שבאופן רשמי הסופה נחלשה ומוגדרת כעת כ"קטגוריה 4", הרשויות הורו לפנות תושבים הגרים בסמוך לקו החוף. מאות טיסות בוטלו, שני נמלי תעופה גדולים נסגרו לחלוטין; המושל דה-סנטיס: "תנאי מזג האוויר של הוריקן יורגשו ברחבי המדינה בין אם הסופה תכה באופן ישיר או לא"

סופת ההוריקן "דוריאן" זרעה הרס באיי בהאמה ואזורים אחרים בהקריביים במהלך סוף השבוע, והיא ממשיכה להתקדם לעבר דרום-מזרח ארצות הברית.

רוחות של יותר מ-250 קמ"ש נרשמו באיי בהאמה (צילום: AP)

באופן רשמי, "דוריאן" נחלשה במעט והוגדרה כהוריקן בקטגוריה 4. עם זאת, עם רוחות של כ-155 מייל לשעה (כ-250 קמ"ש), היא עדיין מוגדרת כ"סופה מסוכנת ביותר", כך על פי המרכז הלאומי להוריקנים שבמיאמי.

עוד קודם לכן, כאשר הסופה עדיין הוגדרה כקטגוריה 5, היא היכתה באיי בהאמה, שם דווח כי גובה המים עלה בחלק מהאזורים ב-23 רגל (כ-7 רגל).

מוקדם יותר היום (שני) אמר מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כי הוא ממשיך לעקוב אחר הסופה. כבר עתה הורו הרשויות על פינוי חובה של אזורים הקרובים לקו החוף, מהחלק הדרומי של פלורידה ועד לצפון קרוליינה.

עוד הסביר המושל כי תנאיי מזג אוויר של הוריקן (רוחות העולות על 75 מייל לשעה, או 120 קמ"ש) יורגשו בפלורידה ביממה הקרובה, בין אם הסופה תכה במדינה באופן ישיר או לא.

"דוריאן" כפי שתועדה באמצעות לווין בערב יום ראשון (צילום: AP)

שני נמלי תעופה בדרום פלורידה, פורט לודרדייל ופאלם ביץ', נסגרו לחלוטין. מטוסי נוסעים הועברו לנמלי תעופה מרוחקים ומטוסים קלים הוכנסו להאנגרים בתקווה כי ישרדו את הסערה.

ם נמל התעופה של אורלנדו היה אמור להיסגר, אולם שינוי נתיב הסערה הוביל את ראשי הנמל לבטל את ההחלטה. עם זאת, כ-250 טיסות בוטלו בשל ההוריקן. בנוסף, חברת הרכבות אמטרק הודיעה על ביטול של מספר קווים לאורך החוף המזרחי.

יותר מ-70 בתי אבות ומוסדות דומים בחוף המזרחי של פלורידה פונו, ונמלים ימיים רבים נסגרו בדומה לנמלי התעופה.

בין המחוזות שבהם התושבים מתבקשים להתפנות ניתן למצוא את ברברד, דובאל, היילנדס, נסאו, פאלם ביץ' ועוד. על מנת להיות מעודכנים עם הרשויות, מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של מנהל החירום בפלורידה.

נתיב הסופה נכון לשעות הבוקר של יום שני (צילום: גוגל מפות)

תושבי פורט פירס מתכוננים לקראת הגעת ההוריקן (צילום: Shutterstock)

המלאי אזל בהמון תחנות דלק כבר ביום שישי (צילום: Getty Images)

נקודת ביקורת משטרתית בהיילנד ביץ' (צילום: Getty Images)

YOU MIGHT ALSO LIKE