חברת "וירג'ן רכבות" מציגה: לאס וגאס לדרום קליפורניה בשעה וחצי
החברה שעד לאחרונה הייתה מוכרת כ-Brightline חשפה כי כבר בשנה הבאה יחלו עבודות הבנייה של הקו, שיחבר בין הסטריפ בווגאס לבין העיר וויקטורוויל הסמוכה ללוס אנג'לס. הנסיעה צפויה לעלות כ-60 דולר לכיוון כאשר ייפתח הקו בעוד 3 שנים

לאס וגאס ודרום קליפורניה עתידות להיות מחוברות באמצעות קו רכבת מהירה, כך על פי הודעת המחלקה לפיתוח כלכלי בנבדה בשבוע שעבר.

עבודות הבנייה יחלו כבר בשנה הבאה (צילום: Getty Images)

במשך שנים רבות ניסו הרשויות באזור לוס אנג'לס ולאס וגאס למצוא דרך לחבר את שתי הערים הגדולות. לא מעט תוכניות הוצגו, אך אף אחד לא הצליחה להגיע לשלב הביצוע. בכירים ברשויות המקומיות מקווים כי סוף סוף מצאו את הפתרון המתאים

החברה שעומדת מאחורי הקו היא Virgin Trains USA, שרבים כנראה יכירו אותה תחת שמה הקודם, Brightline. לדברי החברה, עבודות הבנייה על הקו יחלו כבר במחצית הראשונה של 2020.

קו הרכבת תחבר בין ה"סטריפ" המפורסם של לאס וגאס לאזור העיר ויקטורוויל, שנמצאת כ-60 מייל (כ-100 ק"מ) צפון-מזרחית למרכז העיר לוס אנג'לס.

הרכבת תנוע במהירות של כ-150 מייל לשעה (כ-240 קמ"ש) ובכך תבצע את הנסיעה ב-75 עד 90 דקות. עוד נמסר מראשי החברה כי לדעתם ידרשו שלוש שנים על מנת להשלים את בניית הקו, התחנות וכל יתר התשתיות הנדרשות לפרויקט השאפתני.

הנסיעה צפויה לעלות כ-60 דולר לכיוון (צילום: Getty Images)

"מדובר בנתיב רכבת שכבר קיבל את אישורי משרד התחבורה, ורכשנו אותו מוקדם יותר השנה", אמרו בחברה. "אנחנו כרגע נמצאים בעיצומי פרויקט הבנייה של קו הרכבת מדרום פלורידה לאורלנדו, שאורך כ-36 חודשים. בניית קו זה תהיה דומה מאוד לזו בפלורידה", הסביר נציג החברה.

האפשרות שקו רכבת יחבר בין שתי הערים הועלתה לדיון כבר בתחילת שנות ה-90, אך מגוון בעיות תקציביות ובירוקרטיות גרמו לביטול הפרויקט.

הפעם, סבורים ראשי Virgin כי הם יצליחו במשימה. על פי הודעת החברה, צוות המהנדסים שלה כבר השלים את התכנון של כ-30% מהפרויקט, שעלותו הכוללת נאמדת ביותר מארבעה מיליארד דולר. עוד נמסר כי מחיר הנסיעה ברכבת צפוי לעלות כ-60 דולר לכיוון.

YOU MIGHT ALSO LIKE