חשד: עובדת במשרד עורכי דין להגירה במחוז לוס אנג'לס גנבה מאות אלפי דולרים מלקוחות
במשך ארבע שנים תמימות הצליחה עוזרת משפטית לשכנע לקוחות שלא ירשמו את שם המשרד בצ'ק, ולפחות בכמה מקרים היא ביצעה את התרמית על צ'קים שהיו אמורים להישלח לממשל. עד שנעצרה, היא הצליחה לגנוב סכום של כ-181 אלף דולר. אם תורשע בכתב האישום החמור שהוגש נגדה, היא עלולה להישלח למאסר העולה על 100 שנים

אישה בת 40 נעצרה אמש בעיר וויטייר (Whittier) שבמחוז לוס אנג'לס בחשד שגנבה יותר מ-150 אלף דולר מלקוחותיהם של מספר משרדי עורכי דין המתמחים בהגירה שבהם הועסקה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כנגד החשודה, טניה גרסיה, יוגש כתב אישום ובו שישה סעיפים של קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק וסעיף בודד של גניבה בנסיבות מחמירות. על פי התביעה הפדרלית שאמונה על התיק, היא גנבה סכום כולל של 181,344 דולר בארבע השנים שבהן עקצה את המשרדים (בין 2014 ל-2018).

עם הסכום שגנבה, גרסיה הצליחה לשלם עבור המשכנתא שלקחה על ביתה, לצמצם את חובותיה בכרטיסי האשראי ולצאת למסע קניות שכלל מכשירי אלקטרוניקה, בגדים ונעליים.

מכתב האישום עולה כי לא מדובר בתרגיל עוקץ מתוחכם יותר מדי, שכן גרסיה - שהועסקה כעוזרת משפטית (פארה-ליגל) במשרדים - הייתה מבקשת מלקוחותיהם של עורכי הדין שלא למלא את שם המשרד בצ'ק שכתבו. במקום להפקיד את הכסף בחשבון הבנק של המשרדים כפי שנדרש ממנה, היא רשמה את שמה והפקיד את הצ'ק אל חשבונה האישי.

"הסכום המצטבר אומנם גבוה, אך כאשר מחשבים ומחלקים את זה על פני ארבע שנים, אפשר להבין כיצד איש לא הבחין בתרמית", נכתב בהודעת מעצרה.

אזור וויטייר בו גרסיה נעצרה אתמול (צילום: Shutterstock)

עוד נחשף בכתב האישום שגרסיה פעלה באופן דומה עם צ'קים שהיו אמורים להישלח אל הממשל הפדרלי ע"י הלקוחות (ששילמו את הסכומים הנדרשים בתהליך קבלת האזרחות). היא מחקה את המילים "שלמו למשרד לביטחון מולדת" וכתבה את שמה, והפקידה גם את הצ'קים בחשבונה האישי, כך על פי התביעה בתיק.

בנוסף, כאשר חלק מהלקוחות הבינו שנפלו קורבן לתרגיל עוקץ, הם דרשו לשוחח עם עורכי הדין עצמם כדי לפעול בנושא, אך גרסיה הצליחה למנוע את העברת הדיווח אליהם ובכך התאפשר המשך קיומה של ההונאה. אם היא תורשע, גרסיה עלולה להישלח לתקופת מאסר מקסימלית של 122 שנים בבית כלא פדרלי, כך על פי רוג'ר האיש, עוזר התובע הפדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE