ניו יורק: ה-FBI סיכל "פיגוע דקירה בהשראת דאע"ש"
אמש פשטו סוכנים פדרלים על ביתו של צעיר תושב קווינס בתום חקירה ממושכת שבה נעשה שימוש בלפחות סוכן סמוי אחד. על פי החשד, הצעיר ביקש עזרה בהשגת כלי נשק לביצוע הפיגוע בשם ארגון הטרור. כאשר הגיע לאסוף את הסכין, הוא נעצר

סוכני ה-FBI עצרו אתמול (חמישי) בניו יורק צעיר בן 19 שהתכתב בהודעות עם סוכן סמוי וסיפר על כוונתו לבצע פיגוע טרור בהשראת דאע"ש, כך דווח ע"י רשויות החוק הפדרליות בעיר.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

החשוד, תושב רובע קווינס, יובא בפני שופט כבר היום, שם הוא צפוי לשמוע את כתב האישום החמור שיוגש נגדו. בשלב זה, מעט מאוד פורסם על הפרשה, לרבות שמו של החשוד. עם זאת, בתקשורת המקומית בניו יורק דווח כי מדובר בצעיר ממוצא פקיסטני הגר בשכונת איסט אלמהרסט. עוד דווח אמש על נוכחות משטרתית חריגה באזור רח' באטלר, אך לא ברור אם מדובר בפשיטת ה-FBI.

החקירה כנגד החשוד התנהלה במשך חודשים ארוכים, וכאמור, היא כללה הפעלת סוכן סמוי, שהצליח להתקרב אל הצעיר ולזכות באמונו. בהודעות שנשלחו ע"י החשוד לסוכן, הוא סיפר על כוונתו לבצע פיגוע דקירה ברובע. החשוד אף היה שותף בחדר צ'אט, שם הוא גם סיפר על כוונתיו. הסוכן הסמוי הצליח לשכנע את החשוד שהוא יוכל לסייע לו להשיג את הסכין שהוא רוצה, והצעיר נעצר אתמול כאשר הגיע לאסוף את כלי הנשק. 

דובר המשרד התובע הפדרלי של המחוז המזרחי של ניו יורק אישר כי "אדם נעצר [אתמול] בתום חקירת ביטחון לאומי ממושכת". בהודעת ה-FBI חזרו על דברי התובע הפדרלי והוסיפו כי "באף שלב לא נשקפה סכנה לציבור הרחב".

כתב האישום צפוי להתפרסם ע"י התובע הפדרלי לאחר שיוגש נגד החשוד באופן רשמי בהמשך היום.

מעצרו של הצעיר מקווינס מצטרף למעצרן של שתי תושבות הרובע שרצו לבצע פיגוע בארה"ב (צילום: איי. בי. סי. 7)

מעצרו של הצעיר מצטרף למקרים נוספים שנרשמו במהלך התקופה האחרונה בניו יורק ומעוררים דאגה בקרב רשויות החוק. רק בשבוע שעבר דווח על שתי תושבות קווינס שניסו ללמוד כיצד לייצר פצצה במטרה לבצע פיגוע טרור בשטח ארצות הברית. גם בפרשה זו נעשה שימוש בסוכן סמוי.

השתיים, נואל ולנצז בת ה-31 ואסיה סידיקאווי בת ה-35, הועמדו למשפט בברוקלין לאחר שנעצרו בשנת 2015 במהלך מבצע מיוחד של משטרת ניו יורק במעורבות שוטרת סמויה שהציגה עצמה בפניהן כמעוניינת להתאסלם.

בנוסף, בחודש יוני דווח כי בית המשפט הטיל עונש של ארבע שנות מאסר על סינמאיה אמירה סזאר בת ה-24, וזאת לאחר שהודתה שסייעה לארגון הטרור דאע"ש.

YOU MIGHT ALSO LIKE