שוטרי ה-NYPD הצביעו לטובת הצהרת אי-אמון כנגד ראש העיר ומפקדם
חברי האיגוד המקצועי הגדול ביותר של המשטרה בניו יורק קוראים למפקד אוניל להתפטר באופן מיידי, ולמושל קואמו להשעות ולהדיח את ביל דה-בלאסיו, בעקבות מעורבותם בפיטורי השוטר שחנק למוות גבר אפרו-אמריקאי. "ראש העיר חתר תחת השוטרים", כתבו בארגון

חברי האיגוד המקצועי הגדול ביותר שמייצג את שוטרי ה-NYPD הצביעו בעד הכרזת אי-אמון כנגד מפקד המשטרה, ג'יימס אוניל, וראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו.

ההצבעה נערכה על רקע ההחלטה לפטר את השוטר דניאל פנטלאו אשר תועד לפני חמש שנים כשהוא חונק למוות גבר ממוצא אפרו-אמריקאי במהלך מעצרו.

מימין: ג'יימס אוניל, מפקד משטרת ניו יורק. משמאל: ראש העיר, ביל דה-בלאסיו (צילום: Shutterstock)

איגוד העובדים (Patrolmen's Benevolent Association) אף קורא למפקד המשטרה להתפטר מתפקידו באופן מיידי: "ההחלטה לפטר את פנטלאו שללה את פרנסתו של שוטר שהקדיש את חייו לשירות הציבורי".

פטריק לינץ, נשיא איגוד העובדים, הוסיף ביקורת קשה עוד יותר ופרסם הודעה שבה טען ש"במשך שנים, המפקד אוניל נכנע לראש העיר ולבני בריתו האנטי-משטרתיים".

כזכור, לפני כעשרה ימים הודיע מפקד המשטרה כי החליט לפטר את פנטלאו על אף העובדה שלא הועמד לדין פלילי בגין מעורבתו בתקרית שבה חנק למוות את אריק גרנר. ב-2014 כונס חבר מושבעים גדול בסטטן איילנד, אך בסופו של דבר הוחלט כי אין תשתית ראיות המספקת להגשת כתב אישום. משרד המשפטים הפדרלי פתח בחקירה, ובחודש יולי נודע כי גם ברמה הפדרלית לא יוגש כתב אישום כנגד פנטלאו.

"דה-בלאסיו חתר תחת השוטרים": פטריק לינץ, נשיא איגוד העובדים (צילום: AP)

דובר המשטרה פרסם הודעה בה יצא להגנתו של אוניל ושיבח את האופן שבו מתנהל מול שוטריו: "כפי שמפקד המשטרה כבר הצהיר פעמים רבות, לבו ונשמתו מוקדשים ל-NYPD. יש לו הכבוד להנהיג את המשטרה בתקופה שבה הפשיעה יורדת לשיאים היסטוריים", כלשון ההודעה.

כאמור, גם כנגד ראש העיר התקיימה הצבעת אי-אמון, וכעת האיגוד המקצועי קורא למושל קואמו להשעות, ובסופו של דבר להדיח, את דה-בלאסיו: "במשך שנים, ראש העיר חתר תחת מאמצי המשטרה להגן על העיר", כתב לינץ על ראש העיר, שגם נמנה בין כ-20 דמוקרטים שמתמודדים על המועמדות של המפלגה לקראת 2020.

YOU MIGHT ALSO LIKE