מבוכה במשטרת לוס אנג'לס: תקרית הירי מצלף נחשפה כמפוברקת
ימים בודדים לאחר ששוטר טען שספג אש מרובה צלפים בעת שיצא מתחנת המשטרה בלנקסטר, במהלך סוף השבוע כונסה מסיבת עיתונאים מיוחדת בה נודע כי השוטר, אנחל ריינוסה בן ה-21, בדה את הסיפור מליבו. שריף המחוז: "אני אחראי על כל השוטרים והיום אני נבוך ומאוכזב באופן קשה ביותר"

שוטר ממשרד השריף של מחוז לוס אנג'לס אשר טען כי נורה מאש צלפים מחוץ לתחנת המשטרה בלנקסטר ביום רביעי האחרון בדה את הסיפור מליבו.

שוטרים תופסים מחסה בזמן הסריקות אחר החשוד ביום רביעי האחרון (צילום: איי. בי. סי. 7)

במסיבת עיתונאים דרמטית שנערכה בשעות הלילה המאוחרות של יום שבת, אנשי משרד השריף חשפו כי השוטר אנחל ריינוסה בן ה-21 הודה בכך שהמציא את הסיפור. על פי רוביין לימון, סגנית השריף של המחוז, ריינוסה כבר קיבל הודעה על סיום תפקידו במשטרה, וחקירה פלילית אודות האירוע נפתחה.

צפו במסיבת העיתונאים המיוחדת

כזכור, בהלה גדולה נרשמה ברחבי דרום קליפורניה בעקבות האירוע, ומאות שוטרים הוזעקו אל משרד השריף בצפון המחוז על מנת לבצע סריקות סביב הבניין שעל פי החשד ממנו השוטר נורה. הסריקות נמשכו במשך יממה שלמה, אך שום דבר חשוד לא נמצא במהלך החיפושים.

נוכחות משטרתית חריגה הורגשה באזור ביום רביעי וחמישי (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

ריינוסה הודה כי חתך את החולצה שלו בעזרת סכין כדי שיראה כאילו נורה: "לא היה צלף, לא נורו יריות ולא נרשמה פציעת ירי בכתפו. הוא המציא הכל", אמר קנט וגנר, מפקד המחלקה לחקירות רצח במשרד השריף, במהלך מסיבת העיתונאים. עוד אמר כי ריינוסה לא סיפק מניע למעשה, שאותו הוא כינה כ"ניסיון קידום עצמי".

גם שריף המחוז, אלכס וילנואבה, התייחס לפרשה החמורה: "כשריף, אני אחראי על כל השוטרים והיום אני נבוך ומאוכזב באופן קשה ביותר ממה שאותו שוטר עשה. אני מתנצל בפני הקהילה שלנו וכלפי נבחרי הציבור אשר יצאו להגנתו", הוא מסר למחרת מסיבת העיתונאים.

בית הדירות הסמוך לתחנת המשטרה בלנקסטר שממנו טען השוטר שנורה בידי צלף (צילום: פוקס 11)

החוקרים החלו לחשוד בריינוסה כבר כשפונה לבית החולים, וזאת מכיוון שלא סבל מפציעות כלשהן חרף שני חורים גדולים בחולצתו. שני החורים בחולצה גם לא תאמו את הגרסה שמסר לאחר האירוע, לפיה הכדור הראשון פגע בכתפו והכדור עבר בסמוך לראשו. 

לאחר שכביכול נורה, ריינוסה הספיק לדווח על האירוע ברשת הקשר המשטרתית: "יורים עליי מכיון צפון, נפגעתי בכתף ימין. אני חושב שהכדור יצא מהצד השני, יש כמה חלונות פתוחים בבניין".

על פי החוקרים, ניתוח של רשת הקשר מעלה כי ריינוסה היה "מעט רגוע מדי", דבר שתרם לחשד שמדובר באירוע מפוברק.

YOU MIGHT ALSO LIKE