תושבים פונו וכבישים נסגרו: שריפות יער פרצו ברחבי מחוז לוס אנג'לס
סוף השבוע החם והיבש גרם לשריפות באזורים רבים, ביניהם גלנדייל, סנטה קלריטה ולנקסטר. אלפי תושבי שכונת איגל רוק נאלצו להתפנות מבתיהם בשל השריפה. המחלף של כביש מס' 134 וכביש מס' 2 נותר סגור גם הבוקר

המחלקה ליערות וכיבוי אש בקליפורניה (CalFire) פרסמה בשבוע שעבר הודעה מעט מפתיעה, בה חשפה כי נרשמה ירידה של 95% בכמות השטח שנשרף מתחילת השנה לעומת אשתקד. אך במהלך סוף השבוע גילו תושבים לוס אנג'לס כי סכנת השריפות עדיין קיימת.

כבאים נאבקים כדי לבלום את התקדמות האש בגלנדייל (צילום: EPA)

מזג האוויר החם והיבש ששרר באזור דרום קליפורניה במהלך סוף השבוע הוביל לכך שמספר שריפות יער פרצו באזור, כאשר חלק מן השריפות גרמו לפינוי של אלפים מבתיהם וחלקן גרמו לסגירת עורקי תחבורה ראשיים אשר נותרו סגור גם בבוקר יום שני.

אתמול (ראשון) בסמוך לשעה 4:00 אחר הצהריים פרצה שריפה בסמוך למחלף של שד' קולורדו וכביש מהיר מס' 2 בגלנדייל. בשל סמיכות הכביש למחלף עם כביש מהיר מס' 134, לרשויות לא נותרה ברירה והם נאלצו לעצור את תנועת הרכבים.

כ-200 כבאים הוזעקו לשריפה, ובסביבות השעה 6:00 בערב ניתנה ההוראה לפנות מספר רחובות בשכונת איגל רוק. רק בשעה 10:00 בלילה הוראת הפינוי בוטלה.

נכון לשעה 8:30 בבוקר יום שני (שעון מקומי), כביש מס' 134 נפתח מחדש, אך המחלפים המחברים בין כביש 134 לבין כביש 2 נותרו סגורים, שכן הכבאים הצליחו להשתלט רק על כ-40% מן השריפה. מכיוון שמזג האוויר החם והיבש צפוי להישאר באזור דרום קליפורניה בימים הקרובים, קיים חשש אמיתי שהשריפות יחודשו במהלך היום.

השריפה שפרצה בגלנדייל אתמול והביאה לסגירת כבישים מרכזיים (צילום: אן. בי. סי. 4)

שעות בודדות קודם לכן נאלצה משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) לסגור שני נתיבים בכביש מס' 14 באזור סנטה קלריטה לאחר ששריפה פרצה בסמוך לכביש הסואן. קרוב ל-28 אקר של שטח מיוער בער עד שהכבאים הצליחו להשתלט על הלהבות בשעה 3:30 בצהריים.

"אנחנו לא יודעים לומר מהו מקור השריפה", אמרו במכבי האש והסבירו כי כבאית הוצבה באזור זה במהלך הלילה כדי לוודא שהשריפה לא תחודש.

במרחק קצר משם ושעות ספורות קודם לכן, שריפה נוספת וקטנה פרצה בעיר לנקסטר לאחר שמטוס קל התרסק בשדה פתוח. שני יושבי המטוס חילצו את עצמם מהמטוס עוד בטרם הגיעו הכוחות לאזור, והם סבלו משריטות קלות בלבד. 

"הטייס הצליח לבצע נחיתת חירום עם נוסע נוסף", נכתב בחשבון הטוויטר של מכבי האש בלוס אנג'לס. על פי רשות התעופה הפדרלית (FAA), מטוס ה-Scoda Aeronautica Super Petrel LS עשה את דרכו מאגווה דולצ'ה ללנקסטר כאשר תקלה אירעה במנוע. 

חקירה יסודית יצאה אל הדרך, אולם יידרשו מספר שבועות עד שדו"ח רשמי יימסר.

מטוס קל התרסק בסמוך ללנקסטר וגרם לשריפה (צילום: סי. בי. אס. 2)

YOU MIGHT ALSO LIKE