סחבת בפורט לודרדייל: פרויקט הביוב הושהה, התושבים זועמים
חודש ימים לאחר שצינור מים ראשי התפוצץ וכרבע מיליון בתים נותקו מהמים, השבוע נודע כי פרויקט שיקום תעלות הביוב לא יצא אל הדרך לאחר שההצעה הנמוכה ביותר הייתה גבוה באופן משמעותי מהסכום שהוקצב ע"י העירייה

בעיה גדולה ניצבת מול בכירי הרשות המקומית בפורט לודרדייל, שכן מערכת הביוב וצינורות המים התת-קרקעיים המיושנת רושמת תקלות רבות, ועלות התיקון רק הולכת וגדלה מדי יום.

אם עד לאחרונה נרשמה אופטימיות מסוימת, הרי בשבוע שעבר התהליך נעצר לחלוטין לאחר שהצעת המחיר הנמוכה ביותר עבור התיקונים תומחרה ב-15 מיליון דולר יותר ממה שהעירייה הקציבה לפרויקט.

תקלת הענק בחודש שעבר הדגישה את הבעיות במערכת הביוב והמים בפורט לודרדייל (צילום: סי. בי. אס. 4)

פרויקט נוסף נחשב לנפרד מהחלפת הצנרת, אך הוא רלוונטי שכן מדובר במיפוי של כל צינורות המים והשסתומים במערכת המים והביוב של העיר. לפרויקט זה ידרשו לפחות שנתיים, אך בעירייה לא יכולים להתחיל אותו מבלי לדעת כיצד יממנו את עלותו, כ-6 מיליון דולר.

על אף שהמשבר רק הולך ומחריף, בעירייה בכל זאת אישרו את העברת 10 מיליון דולר מתקציב שירות הציבור למחלקות אחרות. למרבה הפלא, מדובר בשיפור לעומת השנים האחרונות, שכן בכמעט כל שנה מאז 2012 בעירייה העבירו 20 מיליון דולר למחלקות אחרות.

תושבי העיר זועמים על ההתנהלות ודורשים להתייחס למלאכת התיקונים במלוא הרצינות, בייחוד לאחר שבחודש שעבר צינור מים ראשי נפגע וזרימת המים הופסקה ל-220 אלף בתים.

"זו בעיה אמיתית", אומר תושב העיר (צילום: AP)

מנהל העיר, כריס לגרבלום, הבטיח השבוע כי יציג בפני מועצת העיר "תוכנית חדשה ומשופרת" עד ה-1 באוקטובר, אך שאלת התקציב מרחפת מעל הפרויקט כולו. על פי ההערכות, נדרש סכום של כ-1.4 מיליארד דולר על מנת לבצע את כל התיקונים הנדרשים.

בנוסף, נדרש סכום של כ-124 על מנת לשפץ את מפעל המים Fiveash שבו אירעה התקלה בחודש שעבר, או לחילופין יידרש סכום של כ-280 מיליון דולר על מנת לבנות מפעל חדש שיחליף את זה שנבנה ב-1954.

למרות הסכומים הגבוהים הללו, בעירייה בחרו להקצות סכום של כ-32 מיליון דולר בלבד לטובת הפרויקט. כאמור, ההצעה הנמוכה הייתה גבוהה מסכום זה (כ-47 מיליון דולר), ולכן הפרויקט הופסק באופן זמני.

"יש לנו בעיה גדולה באופן משמעותי ממה שאנשים חושבים. זו בעיה אמיתית, ממש בור גדול", סיכם צ'רלי קינג, תושב שכונת ויקטוריה פארק.

YOU MIGHT ALSO LIKE