במטרה למנוע כאוס: קמפיין המודעות לעדכון רישיונות הנהיגה עולה שלב
"אל תחכו לרגע האחרון", מבקשים בכירי ה-TSA שחוששים מעומס כבד במשרדי ה-DMV סמוך למועד פקיעת העדכניות של התעודות הישנות בעלייה למטוס או בכניסה למוסדות פדרליים. "זה ישפר משמעותית את האבטחה בתחום התעופה" הם מבטיחים

מנהל הביטחון התעבורתי (TSA) יוצא בקמפיין חדש במטרה להעלות את מודעות הציבור לדחיפות הנדרשת בהחלפת רישיונות הנהיגה/תעודות הזהות לכרטיס ה-REAL ID, שכן החלה מאוקטובר בשנה הבאה, נוסעים לא יורשו לעלות על טיסות עם התעודות בגרסה הישנה.

"זוהי עוד שכבת אבטחה, חשוב שכולם ידעו עליה", אמר תומס קולר, מנהל אבטחת התחבורה ב-TSA.

תקנת ה-REAL ID עברה בקונגרס בשנת 2005 כחלק מהמלצות ועדה שהוקמה במיוחד בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים ב-2001.

תעודת ה-REAL ID בגרסה הקליפורנית. צילום: משרד הרישוי

מסקנות הוועדה הובילו להעלאת תקני האבטחה בתעודות הזהות ורישיונות הנהיגה. אלו המבקשים להתעדכן בתעודה החדשה, צריכים להוכיח את מעמד התושבות שלהם בארה"ב על מנת לקבל אותה.

"זה ישפר משמעותית את האבטחה בתחום התעופה", מבטיח אחד מבכירי ה-TSA. מטרת הקמפיין היא למנוע מבעוד מועד עומסים כבדים במשרדי התחבורה (DMV), שיווצרו מכמות גדולה של אנשים שיחכו לדקה ה-90 כדי להחליף את התעודות.

"אם לא תדאגו לכך בהקדם, תאלצו לעשות זאת בלחץ של הימים האחרונים ולא היינו רוצים שמישהו יקלע למצב של פספוס חופשה כי מנעו ממנו לעלות על המטוס", הסביר קולר.

שדה התעופה LAX. צילום: פורצ'ן

חשוב להדגיש כי אמנם תעודת ה-REAL ID הכרחית לעלייה על מטוס ולכניסה למבנים פדרליים כמו דיון בבתי המשפט, אך גם דרכון יכול לשמש כאלטרנטיבה אם אין תעודה זו בידכם.

נכון לעכשיו, רוב המדינות החלו בהנפקת תעודות תחת דרישות ה-REAL ID, למעט ארבע: אורגון, אוקלהומה, ניו ג'רזי ומיין, שאמורות לעשות כן עד לסוף השנה הנוכחית.

על מנת לקבל את התעודה החדשה, יש להציג תעודת סושיאל, הוכחת תושבות כמו דרכון אמריקאי או גרין קארד ושני מסמכים המראים שייכות לכתובת המגורים הנוכחית, דוגמת חשבון חשמל, ביטוח, תלוש משכורת, חשבון בנק וכדומה.

YOU MIGHT ALSO LIKE