מצוד נרחב במחוז לוס אנג'לס אחר חשוד שירה בשוטר עם רובה צלפים
השוטר אנחל ריינוסה בן ה-21 הלך מתחנת המשטרה אל מכוניתו כאשר לפתע נורה בחזה. על פי החשד, מקור הירי בבניין דירות המשמש כמסגרת מגורים מותאמת במימון ממשלתי. ראש העיר לנקסטר: "בוא נקרא לילד בשמו. למה למקם אנשים בעלי מחלות נפשיות בבניין מול משרד השריף?"

המצוד ברחבי דרום קליפורניה נמשך גם היום, יממה לאחר ששוטר צעיר נורה מאש צלף בעת שיצא מתחנת המשטרה בצפון לוס אנג'לס.

עשרות ניידות הוזעקו לבית הסמוך לתחנת המשטרה בלנקסטר בעקבות הירי (צילום: איי. בי. סי. 7)

למזלו של השוטר אנחל ריינוסה בן ה-21, הוא לבש אפוד מגן כשנורה בזמן שהלך מתחנת המשטרה בלנקסטר אל הניידת שעמדה במגרש החנייה. על פי החשד, הוא נורה בידי רובה צלפים מבניין שממוקם ממול תחנת המשטרה ומשמש כמסגרת מגורים מותאמת במימון המדינה.

ראש עיריית לנקסטר, רקס פאריס, הסביר כי אותו אפוד מגן הוא הסיבה שהשוטר עדיין בחיים היום: "הוא עמד להוריד את האפוד. אם הוא היה עושה את זה, היינו מדברים עכשיו על טרגדיה גדולה עוד יותר", הוא אמר.

בית הדירות הסמוך לתחנת המשטרה (צילום: פוקס 11)

בעקבות האירוע, עשרות ניידות הוזעקו אל המבנה הסמוך לתחנה המשטרה שעל פי החשד ממנו נורו היריות. במשך שעות ארוכות שוטרי משרד השריף של המחוז לוס אנג'לס סרקו את הבניין באופן יסודי, אך לא נמצא חשוד כלשהו או כל דבר אחר שקשור לירי.

יתרה מכך, לא ברור בשלב זה אם למשטרה יש חשוד או חשודה ספציפי שהם מחפשים אחריו, ונבדק החשד כי מדובר באחד מדיירי הבניין. מגרש החנייה של המבנה משותף למרפאה לבריאות נפשית בשם "Mental Health America of Los Angeles", ועל כן נבדק גם החשד שהיורה הגיע ממקום זה.

השוטר ריינוסה פונה לבית החולים כדי לעבור בדיקות, אך כבר אמש הוא שוחרר לביתו. סמל תחנת המשטרה, בנג'ימן גראב, כינה את האירוע כ"תקיפה מבזה" וציין כי ריינוסה התגייס למשטרה לפני כשנה, ושהוא הועבר לתחנה בלנקסטר בחודש מאי האחרון.

נוכחות משטרתית חריגה הורגשה באזור מאז הירי (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

הבוקר ביקשו ראשי המרפאה הסמוכה להבהיר כי הם אומנם חולקים את הקומפלקס עצמו, אך המרפאה אינה חלק מבית הדירות ומטופלי המרפאה אינם גרים בדירות הללו.

טריסה מגי, דיירת בית הדירות, סיפרה בראיון לתקשורת המקומית שהיא לא מופתעת מהאירוע: "כל הזמן נכנסים לקומפלקס שלנו אנשים בעלי מחלות נפשיות. זה די מפחיד כי אין לנו אבטחה סביב השעון וההנהלה לא נמצאת פה כשדברים כאלה קורים. כל הזמן יש ניידות שמגיעות למרפאה", היא אמרה.

ראש העיר פאריס התייחס אף הוא לבית הדירות המדובר: "זה לא רק בניין דירות בן 4 קומות, זה בניין דירות בן 4 קומות אשר מסובסד ע"י הממשלה עבור אנשים שסובלים ממחלות נפשיות. כלומר, בוא נקרא לילד בשמו. למה למקם אנשים בעלי מחלות נפשיות בבניין מול משרד השריף?", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE